Håpefull72 Skrevet 14. oktober 2009 #1 Del Skrevet 14. oktober 2009 Etter 2 spontanaborter har svigermor begynt å engasjere seg med å finne metoder for at det skal gå bra neste gang... I en begravelse (av alle steder) traff hun på en kiropraktor som fortalte at det ofte er spenninger i ryggen som forårsaker spontanaborter. Et par behandlinger hos kiropraktor kunne hjelpe på dette. Jeg foretrekker å gjøre ting på den naturlige måten og er skeptiske til slike "kjerringråd" - men er det noen der ut som vet noe om dette? Som har prøvd det samme? Mulig vi gir naturen en siste sjanse før vi prøver andre metoder, går det galt igjen vil jeg jo bli undersøkt om det er noe med meg som er galt. Samtidig, tenk om kiropraktoren er løsningen, så slipper jeg nok en SA. Hmmm... Tenke tenke,... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140814394-behandling-hos-kiropraktor-kan-hindre-ny-spontanabort/
MK73 Skrevet 14. oktober 2009 #2 Del Skrevet 14. oktober 2009 Nå snakker jeg for meg selv, men det har jeg dessverre ikke noen som helst tro på. Alt jeg vet om kroppen, befruktning og aborter tilsier at ryggen (og spenninger i den) ikke har noe med dette å gjøre. Typiske årsaker til ufrivillige aborter er for eksempel feil ved embryoet/fosteret, anatomiske problemer i livmoren, hormonell ubalanse, manglende blodgjennomstrømning i livmor/morkake, medisinske problemer hos mor, infeksjon etc I første trimester (da de aller, aller fleste aborter skjer) ligger embryoet/fosteret svært godt beskyttet inne i livmora. Jeg kan ikke se hvordan spenninger i ryggen skal kunne påvirke miljøet eller embryoet/fosteret. Ta det gjerne opp med en lege - men som sagt så har jeg ikke mye tro på akkurat dette. Håper det går bra med den neste spiren!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140814394-behandling-hos-kiropraktor-kan-hindre-ny-spontanabort/#findComment-140816482
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå