Gå til innhold

Nedtur - er det håp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har fått ut 3 egg de to første forsøkene mine. Hvor holder du til? jeg holdt til på Nordica og der ringte jeg aldri inn før det hadde gått 2 dager(samme dag som innsetting skulle være) men de sa de tok kontakt før om det ikke så bra ut. så lenge de ikke sa noe - så regner jeg med det fortsatt er håp ja :o)

LYKKE TIL - vet hvordan det er å få ut lite egg- en ekstra bekymring!

Jeg kom jo ikke så langt som til egguttak på mitt IVF-forsøk, så jeg har dessverre ikke noen erfaringer å komme med. Men jeg vil tro at det er med egg som med folikler, at det er veldig individuelt hvor fort de utvikler seg. Dessuten ville klinikken sikkert ha gitt deg beskjed om alt håp var ute.

Krysser fingrene for at eggene dine bare er litt trege og at du får ett eller to flotte gullegg å ruge på i 9 måneder! Lykke til!

Fikk som ventet telefon fra Dr. Lindenberg med den dårlige nyheten i dag morges. Ingen av eggene hadde delt seg.

Vi skal ned til samtale senere i dag. Jeg er veldig spent på hva de sier.

Da blir det kanskje eggdonasjon neste.....

Hei Storkfrøken! Jeg føler med deg, vet altfor godt hvor kjip den beskjeden er å få. Vi fikk den 2 ganger på Nordica. Ikke gi opp, det er håp! 3 gangen kom vi til innsetting og da byttet de det som var av medisiner. Be dem undersøke alle aspekter ift dette (insulinresistens, autoimmune sykdommer, endring i medisiner osv) og få gjerne second opinion fra en annen klinikk (det gjorde vi).

Ikke gi opp! All lykke til for dere, la oss høre hva de sier.

Annonse

Tusen takk for gode meldinger :o)

Vi var i dag og snakket med Dr. L.

Han var utrolig hyggelig, rolig, medfølende og informativ. Han fortalte at dette er noe som skjer med 6 % av pasientene.

De har sjekket eggene for å se om grunnen var at de ikke var modne, altså tatt for tidlig, men det var ikke tilfelle. Begge eggene var modne, men tydeligvis defekte. De skal fortsette å følge med på dem noen dager til for å se om de kan finne ut mer om hvorfor de er dårlige.

I og med at jeg hadde så veldig fine egg sist gang, mente han at vi rett og slett traff på et dårlig ledd i eggkjeden denne gangen. Det er absolutt ikke sikkert at det skjer neste gang. Da vi spurte om han trodde det var fordi eggen var for gamle, sa han bestemt nei.

Men, vi fikk ikke lov til å gå for øko-ivf neste gang. Vi må ta full pakke.

Han mente og at vi ikke skal endre på noe særlig fra første gangen i og med at det funket bra.

Han kunne også fortelle at sæden var av ypperste klasse. Det var derfor ingen grunn til å bytte ut mannen - heldigvis ;o)

Nå prøver vi sannsynligvis vanlig ivf en gang til, så blir det sannsynligvis Hellas i 2010.

Sukk, jeg er sliten nå, jeg..... ;o/

Hei Storkfrøken69,

dette må være en forferdelig belastning, tenker på hvor redd jeg selv var for at eggene ikke skulle dele seg. Godt at legen mener det "bare" var uflaks og ikke medisinske grunner til at det skar seg denne gangen.

Skjønner at du er sliten, men du har i alle fall fått svar på spørsmålet i tittellinjen: Ja, det er håp : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...