Gå til innhold

Føde vaginalt etter 2 haste ks-noen med erfaring eller hørt om det??

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt to haste ks ved omtrent full åpning og grunnene til at det ikke gikk vaginalt var hovedsakelig at barna lå feil.

Kirurgen sa til meg at jeg må ha planlagt ks ved en tredje fødsel,men jeg klarer ikke helt gi opp håpet om å få oppleve naturlig fødsel,så jeg gjør litt research på dette nå.

Har hørt at andre har fått lov til å prøve en tredje gang,men når jeg spør fagpersoner sier de at dette ikke tillates.....

Hva som helst av tilbakemeldinger mottas med takk:)

Fortsetter under...

Jeg kjenner ei som har hatt 2 ks, så født to vaginalt etterpå. Men jeg vet ikke om det var haste eller planlagt ks. Vet heller ikke hvorfor hun fikk føde vaginalt. Kjenner ikke henne godt, bare vet om det gjennom felles bekjente...

Takk- alt gir håp:)

Det betyr jo egentlig ingenting om det var haste eller planlagt ks....livmoren er svekket okke som,og det er jo det som er problemstillingen....

Men fint å høre om at det skjer:)

Jeg vil liksom ikke gi opp drømmen om å føde naturlig uten at jeg undersøkt alle muligheter grundig.

Forstår deg godt jeg (som jeg skrev i en annen tråd). Men ble selv fortalt etter andre keisersnitt at neste eventuelle fødsel måtte bli et planlagt ks. Ble også fortalt at jeg ikke burde få flere barn pga sammenvoksninger i livmor. Så for meg er ikke problemstillingen om keisersnitt, men om jeg skal ha flere barn. Ønsker jo meg et 3 barn, men ikke enda. Så vi skal vurdere om noen år. Har snakket med andre leger om muligheter for flere barn, og de har uttrykt en mer nøytral holdning enn første lege som sa dette.

Skal jeg ha flere barn må det bli ks. Kan ikke noe annet pga sammenvoksningene.

Er du gravid eller planlegger?

Ja,min problemstilling er jo lite viktig i forhold til din,da!

Men som du skriver- kan være lurt å forhøre seg med fler og få en "second opinion" :)

Håper det ordner seg for dere om dere ønsker fler!

Jeg er ikke gravid,minsten er bare 14 mnd og vi vil enda vente en god stund før vi ev vil ha fler.

Men dette har tynget meg veldig og det har også satt en negativ demper på selvtilliten min.... Bare det å reelt kunne tenke på at det ER en bitte liten mulighet,letter det veldig....

Jeg vet at dette er en "tulleting" og har selv venninner som har slitt veldig med å i det hele tatt bli gravide,men det bare er sårt for meg.

Skrev ikke innlegg for at min problemstilling er noe verre altså. Det jeg mente er at jeg forstår deg veldig godt! Men jeg har på en måte slått meg til ro med at jeg aldri får oppleve en naturlig fødsel-. og selv om jeg innser det, så er det fremdeles veldig sårt. Og nei, jeg synes ikke det er en tulleting. Viktig å være åpen om dette, og at du skal vite at det er flere som føler som du. Hva med en prat med jordmor/helsesøster? Evt henvisning fra fastlege til sykehus/fødeavdeling (for ångerskap snakke om et evt senere sva?

Lykke til:)

Annonse

Hehe,vi kryss-skriver:)

(forstod ikke helt siste setning...?)

Takk for din gode forståelse,det varmer virkelig!

Det er jo dette forum er til for-å kunne dele,trøste og gi av seg selv:)

Jeg har en jordmor som har invitert til samtale,men jeg har ikke følt meg klar ennå......men det må nok til snart!

Skulle ønske jeg også bare kunne slå meg til ro med det som er......det tvinger seg vel fram til slutt.

Takk og takk og lige så:)

Huff ja, siste setning ble rar. Det jeg ville si var at jeg fikk, ved henvisnig fra jordmor, komme til sykehuset hvor keisersnittet ble utført, og snakke med en annen lege enn den som utførte snittet. Vi snakket om inngrepet og om et eventuelt senere svangerskap. Jeg tror nok at, så lenge du er åpen om det, så blir du blir på alvor av jordmor/lege. Ta en prat med jordmor du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...