Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Da jeg var lita sa vi alltid at gutter har pølse, mens jenter har pølse med brød.. "Pølsa" til meg er borte etter fødsel.. Er det vanlig etter at man har revnet under fødsel? Kommer den tilbake? Er 3 uker siden fødsel, og har litt vondt akkurat der av og til.. Ofte når jeg setter meg opp i senga, føles det liksom som om klitoris presses utover eller noe sånt?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Skjønner ingenting av hva du sier jeg Pølse og brød Hæ?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Hehe.. Kanskje ikke så rart.. Vet nemlig ikke helt hva det heter... Men utenpå selve klitten pleier de indre kjønnsleppene å møtes (tror jeg).. Og akkurat det er borte, så klitten er helt bar... Kommer det til å fortsette å være sånn? Håper folk forsto litt bedre hva jeg mente nå...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Det er jo veldig hovent i begynnelsen. Hos meg har det blitt akkurat som før rundt klitten og jeg revnet hele veien. Den andre enden har jeg jo et lite arr, men det er ikke plagsomt og har ingenting med selve kjønnsleppene å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 revnet du opp mot klitten? jeg revnet begge veier, for bebisen kom ut med amren først og da jordmor skule forhindre at jeg revnet så mye bakover, renet jeg framover istedenfor..."hurra"!! Hvis det plager deg mye så ville jeg bestillt time hos gyn og snakket med h*n om operasjon, hvis det er det som må til. Jeg skal opereres om noen mnd, men det er for å stramme opp skjeden og sy åpningen mer igjen (føler meg skikkelig åpen). Ikke sitt inne med dette. snakk med en gyn eller jordmor! det er vanligere enn du tror. lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Du som skal operere, var det lett å få operasjon? Jeg føler meg også veldig åpen, men fikk ikke innvilget operasjon da de mente at jeg så "normal" ut for å ha født. Og at en operasjon av åpningen kunne medføre smerter ...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 jeg har hattsamtaler med jordmor, uten at hun så på underlivet mitt, hvor jeg fortalte henne hvor mye dette plaget meg psykisk. Jeg vurderte å ikke få flere pga at jeg var redd for å bli enda viere enn jeg allerede var. Hun sa at det var kjempebra at jeg kom å snakket om dette Hun sendte søknad til sykehuset hvor jeg fikk sjekk og samtale med gyn.overlege. Jeg fortalte at jeg kun turde å bli gravid igjen hvis jeg ble garantert at jeg kunne få operasjon etterpå for å stramme opp. Det var INGEN problem sa hun, ofr hun kunne jo se at jeg var åpen der nede. Ringte sykehuset da gutt nr 2 var 3 mnd, fikk time hos gyn på sykehuset for sjekk igjen da lillegutt va 4 mnd. Forklarte situasjonen til gyn (en ny en denne gangen), og han sa: ja, jeg ser at du er åpen, så vi kan operere deg, ingen problem. Du får time om 2-3 mnd ))) Så nå venter jeg på inkallelsen:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 Så bra for deg da. Kan jeg spørre om ting ble mye værre etter fødsel nr 2?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #9 Skrevet 13. november 2009 forskjellen med nr 2 var at jeg raknet framover, men det bryr meg helt ærlig ikke om. jeg ble sydd veeeeldig nøye igjen fordi jeg ba om det på forhånd. Så hun som sydde hadde god erfaring og jeg husker hun sa " ja nå tar jeg noen sting bare for at det skal se bra ut, rent estetisk" kjør på sa jeg, hehe Jeg ble såpasse vid etter nr 1 at da jeg raknet bakove,r så kunne de jo ikke sy annet enn sårflatene denne gangen som jordmoren sa. Så tror faktisk ikke at jeg ble verre etter nr 2. Han kom ut selv og jeg ble ikke klippet. Alt i alt gikk fødsel nr 2 myyye bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå