Gå til innhold

Hæh? Glad i pupp igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann har vært vanskelig å amme siden før han var 4 mnd. Bare kikket seg rundt og har slettes ikke hatt tid til å ligge i ro. I dag har jeg derimot ammet to ganger allerede! Det har virket i det siste som om han drikker bedre. Joda, han ligger urolig frem til utdrivningsrefleksen kommer, men så super han det i seg gitt. Koser seg fælt, ser det ut til. Pludrer med meg og drikker om hverandre ;-) Jeg har derfor tilbudt puppen litt oftere i dag, og han drikker han! Vet ikke helt om jeg er skuffet eller glad, faktisk. Var så innstilt på at nå var det snart slutt, skal til og med på jentetur en helg om et par uker, men nå lurer jeg jo litt på hvordan dette skal gå? Er jo flott om han drikker mer mm, men da er det jo veldig dumt om jeg mister melka fordi jeg er borte en helg!

Noen som har opplevd det samme og som vet om jeg tar knekken på produksjonen om jeg ikke ammer en helg? Pumping er uaktuelt, forresten. Dritlei den pumpa :-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åhhh, hadde det bare vært meg! Har aldri hørt om det jeg! Minien her i huset har blitt verre og verre, og denne uka har han overhode ikke villet "koble seg på" hverken dagtid eller nattestid. jeg har faktisk slutta å by han og pumper bare. Kan det være han også vil akseptere pupp igjen? han er 4,5 mnd og har hatt verre og verre brystvegring fra 3 ca mnd.

Tipper mye av melka di er borte etter en helg, da krevs det i alle fall ekstra innsats å få melka på plass igjen (men langtfra umulig om du er standhaftig og barnet er sugevillig - spørs om han vil suge på pupper med lite melk da).

Skrevet

Her skjedde det samme :) Bo mistet interessen da han var 5-6 mnd, men NÅ vil han ha mm hele tiden. Begynte å bli interessert igjen da han var 8 mnd ca. Frem til da var det amming i mei-taien 2-3 ganger om dagen - nå er det "ordinær ammestilling" 5-6 ganger om dagen. Mye amming til at han er så stor, men så lenge jeg går hjemme med ham så går det jo veldig greit :)

Han er forresten 11,5 mnd

Skrevet

Lille persille har også plutselig blitt veldig glad i puppen igjen. Jeg innbiller meg at det har sammenheng med at jeg kapitulerte og begynte med flaske på dagtid siden det ble så mye styr. Etter et par dager med flaske ville hun plutselig heller ha pupp. Mye enklere og mer behagelig å slippe den hersens pumpingen. Tror du må belage deg på å miste mye av melka om du går en hel helg uten å pumpe. Du må nok jobbe en del for å få opp nivået igjen, men ingenting er umulig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...