Gå til innhold

Da er det over for min spire - menhcg fortsetter å stige...

♥ gammel [p]røver ♥ venter 2!

Anbefalte innlegg

Uff, jeg er selvfølgelig skikkelig deppa og ble hjemme fra jobb i dag... Jeg hadde som tidligere nevnt bitte litt brun utflod fredag for 1 1/2 uke siden, men det sluttet etter få dager. Fikk litt brun utflod igjen søndag kveld. I går (6+1) fikk jeg UL på sykehuset da jeg var så bekymret pga litt lav stigning i hcg fra 438 til 889 på 3 dager og siden jeg har mistet (MA 2) ganger tidligere, senest i begynnelsen av juni i år.

På UL så legen kun fostersekk, men ingen fosteranlegg så da mente hun (og Klinikk Hausken da jeg ringte dem etterpå) at fosteret har sluttet å utvlikle seg... Tok ny hcg prøve samtidig og den hadde økt til 1848 (fra 889 på torsdag), så det er jo alt for lav økning. Det er likevel fortvilende når en har økning, men det var visst helt normalt selv om utviklingen av fosteret har stoppet opp siden morkaken kanskje fortsatte utviklingen litt til allikevel...

Skal visst ta ny blodprøve i mrg, men jeg skjønner ikke helt vitsen... Jeg vil helst ikke ha utskrapning for det var etter utskrapning (pga av MA) for nesten 4 år siden at jeg ikke har klart en eneste gang å bli gravid på egen hånd... Før det ble jeg gravid på 1. og 2. forsøk + et "uhell" hvor vi egentlig ikke prøvde som endte i MA...

Mine hcg tall:

4+0 = 40

4+3 = 78

5+0 = 438

5+3 = 889

6+1 = 1948

Nå er det skikkelig vanskelig å være positiv og hva er sjansen for at jeg blir gravid på 3. IVF forsøk når jeg ble gravid på de to første (men mistet...)? Jeg fikk ca 25% sjanse pr forsøk, så nå føler jeg at jeg har brukt opp min kvote og vel så det...

Jeg håper jeg orker å komme sterkere tilbake og bli gravid igjen! I så fall skal jeg IKKE hcg teste, det var en falsk trygghet...

LYKKE TIL alle andre prøvere!!!

Fortsetter under...

Hos meg så de også bare en tom fostersekk i uke 6+1, men babyen var der, den! Den hadde bare gjemt seg laaaangt bak (bakoverliggende livmor, ante ikke at jeg hadde det selv etter to fødsler). De fant barnet 2 uker senere. Hvordan var hcg-nivået på siste måling? Er det fremdeles stigning, ville jeg ikke gitt helt opp. Lykke til!

Håper det lykkes for deg senere slik at du blir gravid og at eventuell graviditet går bra. Skikkelig nedtur når man opplever det du har gjort.

Vet litt om det jeg også... Var nemlig på sykehuset i dag og hadde en utskrapning. Var hos jordmor da jeg var 7+4 og fortalte at bortsett fra at mensen var uteblitt og positiv graviditetstest hadde jeg ellers ingen andre tegn/symptomer på graviditet... Heldigvis tok jordmor meg alvorlig og jeg fikk ultralyd hos gynekologen umiddelbart. Det viste seg at det ikke var noe foster der.., han kunne ikke se noe ihvertfall. Tok blodprøver og måtte komme tilbake etter noen dager. Ikke noe foster i går heller og da ble det henvisning til sykehuset.

Er litt lei meg, men var veldig forberedt i og med jeg ikke hadde særlige symptomer. Har barn fra før og vet hvordan de første 3 månedene kan være. Jeg har tenkt å prøve meg igjen, men tror det kan ta litt tid før det klaffer (hvis...), er allerede 39 år og har opplevd at det ikke er like "lett" å bli gravid lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...