2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Hvor mye sover deres små som er rundt halvannet år? Min sover fra 19.00-06.00, på dagtid kan han sove alt fra 2-4 timer. Men vil gjerne at han skal sove litt lenger om morgenen. Hjelper det å kutte ned på søvnen på dagtid da?
Slæsh84 Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Snuppå e snart 17mnd. Hu sover ikke rundt enda om natta. Legger henne kl:19.00 og våkner mange ganger om natta,men sover som regel til 07.00. Hun kan sove 2-3timer,men har sakt til dagmammaen at hun ikke skal sove lenger enn 2timer,har strevd litt med å legge henne kl:19.00 hvis hun sover opp til 3timer på dagtid. Vet ikke om det kan hjelpe,men går jo an å prøve..?! (Jeg hadde vært såå takknemlig om snuppå sov rundt.. )
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2009 Offja..minien her kan også våkne på natta, men sover ofte rundt også..er jammen ikke lett det her me søvn! Til sommeren når han blir 2 så får vi prøve å slutte me søvnen på dagen, kanskje han sover kjempebra på nettene da?
3småtroll♥ Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Knotten her sove veldig bra på natten! Han legger seg 17.45 og sover gjerne til 9 hvis han ikke blir vekt;) Nå sover han bare 1time på dagen da, men det har han regulert selv. Han ble ammet et par ganger på natten til han ble 15 mnd- da begynte han å sove hele natten helt selv;) Flinke gutten min! Kan jo hende det kunne hjulpet å sove mindre på dagen, men problemet da er jo at det kan ta laaang tid å snu dette... Hva med å legge litt tidligere på kvelden? Høres jo rart ut, men vet om mange som har prøvd det med hell! Har også god erfaring med alle mine tre- jo tidligere de legger seg, jo lenger sover de. Søvn avler søvn;)
Tulipan:) Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Sønnen min er 15 månder, sover fra 1900 til 0600/0630. Våken flere ganger om natten. Sover mellom 1,5 til 3 timer om dagen, kommer helt an på hvor aktiv han er. Vært litt artig å legge han litt tidligere for å se om han sover bedre gjennom natten.
2hærligegutter Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Gutten min legger seg 18:30-19 tiden, sover som regel frem til 5-6 tiden, får da melk, i hverdagen må han opp 6:25 for å rekke bhg kl 6:45. Sover 1-2 timer i bhg, men han får ikke lov til å sove lenger enn frem til kl 14. I helgene hjemme kan han ofte sove frem til 8:30, da etter mme i 5-6 tiden. Han sover også lenger innimellom uten mme
Helann og lillebror Skrevet 17. oktober 2009 #7 Skrevet 17. oktober 2009 Jenta vår er 19 mndr. Sover fra 18.30 til 6-6.30 og i tillegg fra kl 12 og 1-2 timer på dagtid. Vi slet lenge med hyppige oppvåkninger om natta. Men det begynte å rette seg da vi la henne i 17.45-18-tida en periode rundt 14-15 mndr alder. Og fra hun lærte å sovne selv da hun var 17 mndr har hun stort sett sovet gjennom. Unntatt når det er tenner eller sykdom, selvsagt. Her sover hun lenge på dagtid når hun har sovet dårlig på natta. Så vil nok tro at han sover lenge på dagen pga dårlig nattesøvn, men kan sikkert ta tid å snu... Lykke til!
Noah 08. Skrevet 17. oktober 2009 #8 Skrevet 17. oktober 2009 Gutten min på 18 mnd. legger seg 19-19.30 og sover til 7.30-8. er sliten og sovner fort,sover ca 1.5 timer på dagen (max 2). Han har alltid vært et sovebarn:) Ville nok prøvd å begrensa dag-duppen... Lykke til:)
Dægern døtte Skrevet 17. oktober 2009 #9 Skrevet 17. oktober 2009 Vet ikke om det hjelper egentlig, har 3 barn..alle har vært tidlig på`n om morgenen uansett soving på dagtid eller ikke. Går seg til når de blir eldre. Minstejenta her er 15 mnd. er oppe tidlig hun også, i 06-06:30 tiden. Gutta våre på 11 og 8 år var tidlig på`n til de nesten var skolebarn! Noen barn som bare er sånn tror jeg, men kanskje ikke noe trøst akkurat....Prøvde det meste vi, men måtte bare innse at vi ikke hadde noen barn som ligger å drar seg om morran! Ble mye husarbeid og kakebaking kl 6 om morran husker jeg...uff.. Men går jo ann å prøve, kan jo hende at det funker hos dere;-)
Slæsh84 Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Vet det ikke funker her å legge tidligere enn 19.00. Fordi hun la seg tidligere før,men har vært akkurat likt me søvnen. (La henne da 17.30) Grunnen for at hun legger seg senere nå er fordi hun ikke er trøtt nok før kl 19,00.. Så vi har prøvd begge deler..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #11 Skrevet 19. oktober 2009 Vi sliter litt med nattsovinga. Gutten legger seg ca 1900, og sovner fint, våkner i 23 tida og nekter å sove alene.....pappaen har lagt seg med ham. Det begynnte da han var ca 15-16 mnd, og han var syk, så ble han vandt med at pappaen skulle sove sammen med ham. han olstrer mye på natta for tia....snurrer rundt og rundt....og skal ligge oppå den som sover med ham. Vi tror tennene har plaget ham voldsomt....for perioder så sover han godt, og selv. Vi må ta et oppgjør nå og lære ham å sove selv og alene... For her i huset blir pappaen helt utslitt....(det funker ikke om jeg sover med ham, da vil han ikke sove i det hele, vil bare ha det gøy) han våkner som regel mellom 0700 og 0800. Så har han en liten dupp på dagen som varer mellom 45min og halvannen time. Så det er ikke så mye soving her i gården.. Men storesøster sov heller ikke godt og mye... Har omtrent alle bøker om søvn, og har snart forsøkt alle metoder for å få ham til å sove alene og sovne selv... Vet ikke hva vi skal gjøre, men noe må vi gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå