Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Hvem kan få dette? Hva hjelper dette mot? Må man til legen for å få den?
Babyønske �� Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Progesta Care/Womans Care kjøpes på helsekost. Denne inneholder Wild Yam som inneholder et stoff som er hormonforløper til progesteron. Jeg tror ikke denne kremen inneholder nok av stoffet til at det gir effekt, spesielt om man bare skal bruke den fra eggløsning til mens. Det blir for kort tid Jeg har brukt den selv i 3 mnd, da jeg trolig hadde lav progesteronproduksjon, men hadde ingen bedring. "Ordentlig" progesteronkrem fås på resept. Men du vil antageligvis slite med å finne en lege som vil skrive ut dette til deg. Du må da i såfall gjennom en skikkelig utredning og må få påvist dårlig progesteronproduksjon. De fleste leger har ikke troen på at progesteronstøtte kan hjelpe en i å bli gravid. Unntaket er dr Leif Ims som du kan lese mer om her www.futhark.no
Babyønske �� Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Skrev ikke så mye om hvem og hvorfor. Men du må ha lav progesteronproduksjon. Progesteron må til for at et befruktet egg skal feste seg i livmoren. Produksjonen av progesteron starter så fort eggløsningen er over. Har man dårlig progesteron har man gjerne også noe som heter defekt lutealfase. Hvis der ikke er noe befruktet egg vil den etterhvert avta og menstruasjonen vil komme. Tegn på lav progesteronproduksjon er bla ømme bryst og spotting noen dager før mensen, samt lutealfase på 10 dager eller mindre. Du kan lese mer om hva som skjer i lutealfasen på www.pernille.info/lutealfase
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå