Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en spntanabort i august, var nesten 12 uker på vei. Nå er jeg usikker på om jeg er gravid igjen. Hadde mensen 27 sept- 2 okt, 2-3 dager kortere mensen enn det jeg bruker å ha. Skulle ha eggløsning i går og el-testen var positiv og kjente litt smerter i venstre side. Har ikke hatt eggløsningsslim, noe jeg bruker å få. For moro skyld tok jeg en graviditetstest i går, fikk en utrolig svak men rød strek på høyre side av testen, prøvde en til senere på kvelden og den var negativ. Måtte selvfølgelig prøve en ny test i dag og fikk på nytt en svak strek. Bruker strimmel og går ikke på noe medisin som kan gi utslag på testen. Kan jeg være gravid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis streken kommer opp der det står at den skal komme (se bruksanvisningen) og gjør det innenfor tidsfristen (se bruksanvisningen - som regel innen 5 min) så er du nok gravid :-)

Testen skal ikke kunne gi utslag på hcG hvis du ikke har det i kroppen.

(men det gir utslag på LH etter at tidsfristen er gått ut - og det er et hormon vi hele tiden har i kroppen, gravid eller ikke)

Skrevet

Det jeg ikke forstår er når det skulle ha skjedd siden jeg hadde eggløsning i går, og mensen til rett tid. Er det mulig...??

Skrevet

Ta en digital..

Lykke til =)

Skrevet

Har du tatt grav-tester etter SA for å sjekke at alt hcg er ute av kroppen? Hvis ikek hadde jeg villet tatt kontakt med legen og fått målt hcg med 3 dagers mellomrom. Er den stigende er du gravid og bare hatt en mellomblødning 27.sep-2.okt, eller så er det dessverre bare rester av hcg etter SA som gjør at du tester svakt positivt. Var kanskje ikke det svaret du lette etter, men heller en forklaring på hva du bør gjøre for å få et sikkert svar.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...