Gå til innhold

IVF-oppstart:Hjelp, trenger råd!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bare mangle at du ikke fikk støtte og omtanke - det fortjener du!!!

Så bra at du får byttet gynekolog! Tror det er kjempeviktig at kjemien er i orden der og at du har tillit til den som skal hjelpe deg videre med ditt høyeste ønske! Care høres jo spennende ut også for å få testet disse eggene....er jo fryktelig synd da når kvaliteten ellers er god....Du er i alle fall heldig i så måte. Jeg har ei venninne som er etpar år eldre enn meg - og hun går bare nedover og nedover i antall egg...aldri har noe satt seg fast heller. Jeg har skikkelig vondt av henne. Livet er jamen urettferdig. Siste forsøket hennes var parallelt med mitt, men så hadde hun bare fått ett egg, så de ville ikke ta det ut engang - bare inseminering. Hun ble selvsagt ikke gravid...X fingrene for henne neste gang! Det er ikke kjekt å fortelle at du har lyktes selv heller da, når noen du er glad i strever og strever og på en måte hadde fortjent det mer...

Men - hva kan du gjøre for at det skal feste seg? Det er ei på 1.trimester (Sunnybeach) som snakker om at hun drikker noe som kalles "babyklister". Fås visstnok på helsekostbutikker. Så det kan jo være verdt å prøve. Ellers får jeg selv blodfortynnende og ekstra progesteron som jeg har nevnt tidligere - men det har jo sammenheng med SAene jeg har hatt også da...vet ikke om det har noe å si for festet - mer for å forbli festet :)

Har du prøvd AHA-behandling på CFC? (Hatching) På Trianglen sa de at de ikke brukte metoden noe særlig lenger fordi det ikke var bevist at det hadde noe for seg. Der er jeg litt uenig. Nå var jo jeg heldig som ble gravid uten hatching også selv om jeg ønsket det... Men - ei venninne av meg som hadde kjøpt 3pack hos Majgaard fikk hatching-behandling der - og da satt tvillingparet som ble født nå i februar.... Og min venninne har hatt mange forsøk - men dette var det andre på Majgaard og det aller første med bruk av hatching! Majgaard er også en klinikk med kjemegodt rykte og veldig flinke folk. Det var disse to min gynekolog anbefalte av de danske. Jeg valgte imidlertid Trianglen pga beliggenheten. Majgaard ligger i Aarhus...eller Aalborg. Iallefall ville jeg til Køben så jeg kunne fly ned hvis jeg skulle holde på hele vinteren. Meg + bølger er nemlig katastrofe... :)

Du får ha en fin tenkesøndag da Barnedrøm, så får du kikke litt på de forskjellige hjemmesidene og finne klinikken som passer akkurat for deg! Men Care hørtes jo veldig interessant ut da! Lykke til i ditt valg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen

Takk for alle gode tips. Baby klister har jeg hørt om, men det er visst delte meninger om hvilken effekt den har. Men det er det jo med så mye innenfor dette feltet...... AHA har jeg hatt nesten alle ganger. Men jeg synes det høres interessant ut med blodfortynnende.......skal høre med gyn om det.

Tøft for deg med en venninne som sliter når du selv har lyktes. Men sånn er det - livet er ikke altid rettferdig.

Men hvordan går det med rugingen din?

Skrevet

Hei sunshinebaby

Glemte å skrive at innlegget over var ment til deg :-)

Du er med i tankene her :-)

Skrevet

Hei Barnedrøm :)

Skjønte det måtte være til meg :)

Rugingen går strålende her du!!! Jeg er konstant småkvalm og blir svimmel pga blodtrykksfall ved for raske bevegelser - så alt ser ut til å være som det skal. Er selvfølgelig superspent foran ultralyden mandag, og selv om tiden synes å gå sent, så går alikevel hver enkelt dag ganske fort likevel....! Blir spennende å høre hva den nye gynekologen din sier. Håper han/hun er positivt innstilt til å prøve ut ting. Har mange venninner jeg som har måttet gå på blodfortynnende for å komme i mål. Selv går jeg bare på Klexane. Men noen jeg kjenner har brukt det i kombinasjon med Albyl-e og fått baby som resultat :) Det er i alle fall verdt et forsøk!!!

Skrevet

Tusen takk for alle positive tanker forresten :) :) :)

Det hjelper!!!

Klem fra

Skrevet

Hei igjen :-)

Så herlig å høre - at det går så bra. All kvalme, svimmelhet er bare kos når du vet at du har en spire i magen.......:-))) Er jo et kjempegodt tegn at du har gått lenger enn du har gjort før. Nå går det hele veien skal du se :-)

Alle symptomene du har lover godt for et fint bilde på ultralyden, - du har jo nådd så langt :-)

Jeg skal til Smestadgynekologene snart, og de er flinke - sier både ryktet og andre. Så gleder meg til en annen enn hun jeg har gått til til nå. Hun svarte ikke på spørsmål jeg hadde, ei heller forklarte meg det jeg hadde behov for - men hadde rykte på å være flink. Men det stiller jeg meg tvilende til. På min første IVF runde hos henne holdt hun å sette meg på FSH sprøyter 2 uker ekstra enn jeg hadde gjort før. Og det kunne vært skummelt og farlig, - og takk og pris at jeg vet såpass mye om IVF.

Jeg skal høre med Gyn om både Albyl, Care i England mm. Spennende å høre hva han sier.

Hvor lenge skal du gå på Klexane?

Ha en super rugedag/er/ uker/mnd :-)

Skrevet

Hmmm...skummelt med leger som rolser med medisineringen! Håper virkelig du får den behandlingen du fortjener hos Smestadgynekologene :) Jeg skal gå på Klexane fram til uke 12 iallefall...får høre med legen hva han sier, men tror det er det som er vanlig for dem som settes på det. Kan gjerne sprøyte hele svangerskapet jeg om det er det som kan gi meg baby :) :) :)

Takk for lykkeønskninger - dagen har vært meget bra!

Ha en fin natt og en super morgendag :)

Skrevet

Da er gravi-test unnagjort, ble dessverre ikke gravid :-(. Merket at egget festet seg, men tydeligvis ikke bra nok kvalitet til å overleve. Dette var andre IVF forsøk, ble gravid forrige gang men hadde MA. Vet ikke om d er noe håp lenger, er jo tross alt 40 år, som de understreket på sykehus v utskrapning. Ikke vet j om d håp og ikke om j har 50000 kr til å bruke på dette. Verste nedturen dette, fordi j egentlig har bestemt meg for å ikke prøve mer, men vil så veldig gjerne ha barn.

Ting blir nok bedre om noen dager :-). Og så krysser j alt j har for at dere andre har lykkes :-)))))), unner alle å få oppfylt drømmene sine

Skrevet

Hei Kinemor!

Det var leit å høre at det ikke gikk bra:-(

Synes ikke du bør gi opp tanken ennå! Det er flere som er over 40 som prøver og lykkes. Synd at det koster så mye og at det skal sette en stopper for videre forsøk. De som har lykkes vil nok si at alle pengene er verdt det! Du får ta deg en tenkepause en måned eller to, og så håper jeg at du blir inspirert av andre som lykkes etter flere forsøk!

Skrevet

Huff og huff! Så utrolig leit at det ble negativ test, Kinemor.

Men siden du ble gravid sist, er jeg overbevist om at det fortsatt er håp:) Du vet i hvert fall at du kan bli gravid. Og så er du jo "bare" 40 år.:)

Samtidig så skjønner jeg godt at man begynner å tenke litt etter et negativt resultat. Pengene får jo virkelig ben å gå på når man holder på med IVF.Hva sier de på klinikken da? Mener de at det er noe som kan gjøre anderledes / bedre i et eventuelt neste forsøk?

Jeg er også i gang med 2. forsøk og har bestemt meg for at jeg ikke skal gi opp før klinikken gir meg opp:) Selv om dette blir dyrt, så er det nå man har sjansen. Penger kan man jo sikkert skaffe seg senere i livet, men eggene kommer aldri tilbake. Jeg er mest redd for å angre på noe jeg ikke gjorde senere. Hvis jeg vet at jeg har prøvd alt, er det lettere å leve med resultatet. Det er i hvert fall sånn jeg tenker.

Du får ta deg en tur i tenkeboksen når du har fått dette forsøket litt på avstand. Dersom du finner penger og styrke til å gå igjennom et forsøk til, skal jeg krysse alt jeg har av fingre og tær for deg. Kanskje er det alle gode ting er tre som gjelder for deg?:)

Skrevet

Det var leit Kinemor69. Føler virkelig med deg!

Du bestemmer selv hvor lenge du orker og kan rent økonomisk holde på med dette. Du KAN bli gravid, det vet du jo, det er bare alderen som spiller inn her, mht.kvaliteten på eggene. Men det er sikkert, det er en belastning å holde på med dette, så jeg har full forståelse for at du ikke orker mer. Tenker det samme selv mellom hver gang!

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

Skrevet

Hei Kinemor69!

Det var veldig leit å lese at det ikke var din tur denne gangen heller. Det er så jæ... urettferdig! Skjønner godt at du tenker på å gi deg nå. Det er jo en fryktelig påkjenning både på psyken og lommeboken dette vi holder på med.

Jeg håper virkelig at du klarer å skaffe pengene dersom du bestemmer deg for å prøve en gang til. Jeg selv er fremdeles totalt raka fant etter min tur nedover i august, kredittkortet er sprengt og det mangler noen tusenlapper før jeg har betalt hele regningen til CFC. (Gjorde avtale med dem på forhånd om å få oppdelt regningen). Regner med å leve på eksistensminimum til uti februar.

Håper du kommer deg ovenpå igjen raskt, uansett hva du bestemmer deg for!

Klem

Skrevet

Nei...........dette var trist Kinemor69!!!

Synes ikke de har rett til å komme med slike insinueringer på sykehuset som du opplevde sist når du hadde MA. En ting er hva de tenker - men å si noe slikt til en som ligger der i en så sårbar posisjon...det er ille! Håper du klarer å mobilisere nok styrke og penger til en ny runde så du kan "vise dem"!!! Mange får barn etter fylte 40 - jeg unner deg virkelig å komme i mål!!!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...