Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Ikke HELE natta da, alt er relativt Men hun var våken fra 19 (da hadde hun sovet fra kl 15) til 23.30. Sov til kl 03. Våkna med et HYL og roa seg ikke ned før hun hadde fått MASSE mat. Sovna igjen kl 05 og nå har hun akkurat våkna (klokka 11...). Vi har ikke gjort noen ting forskjellig egentlig bortsett fra å 1. ikke ta henne opp med en gang bare hun lager litt lyder, sutrer litt. Hun sovner som regel av seg selv igjen, om det er noe galt eller hun er sulten så hører vi det godt! 2. vi ga henne et bad seint i går kveld (ca kl 22) og ga mat etter det. Kanskje det varme badet roet henne ned? Aner jo ikke om dette er et engangstilfelle. Vanligvis er hun LYS våken hele natta... Hun er forresten 5 uker gammel i morgen
Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Er det ikke deilig da når de begynner å sove bedre? :-) Her har vesla begynt å sove skikkelig natt nå og har gjort det i ca 2-3 uker. Hun blir 9 uker i morgen. Vi legger henne ca kl 19.30, så sover hun til 24-01, får mat, sover videre til 3-4 og får mat (og bæsjer ofte da også), sover til 6-7 og får mat og sover så videre 1-3 timer til litt ettersom om hun bæsjet eller ikke om natten eller om vi må opp eller hun kan få sove lenger. Her er det kamille-te på kvelden som gjør susen for en bedre søvn :-) Men, gleder meg til hun sover hele natten på ordentlig,dvs fra ca 19.30 til 6-8 dagen tter _uten_ å våkne for å få mat.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2009 Kamille-te? Jeg lurer litt på om det var det varme badet i går kveld som har litt av "skylda". Men det er jo helt sært for hun er vanligvis helt krakilsk om natta... og sover som en engel om dagen... og hun sov ganske så mye hele dagen i går også. Håper ikke hun er syk... hun føles og ser helt fin ut. Men jeg tror jeg skal vekke henne skikkelig snart og gi henne mat. Har ikke gått 6 timer uten mat før... Hun har også pleid å bæsje om natta. Hadde en HEFTIG bæsjebleie for 2 netter siden (sambo mente han hadde trengt en nal for å få av henne alt sammen, ha ha), men kun litt spor i bleia siden da. Har hørt det er helt normalt at de ikke bæsjer hver dag så det er vel ok? Har ikke fått særlig mye mme siste døgnet heller, nesten bare mm.
Snabeltann Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 håper det forblir en vane.. ikke for å lage dårlig steming hehe, men min baby, som også er mye LYS våken på natten (sovner, men våkner når han blir lagt i senga, holder på sånn 100 ganger før han sovner igjen etter hvert måltid), sov her en dag til kvart seks uten å få mat..trodde han var død da jeg så på klokken! men så var det det pånn igjen dagen etter gitt
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2009 Hun sov heldigvis godt i natt og! Ikke like bra som forrige natt. Sovna rundt kl 24. Fikk mat midt på natta en gang av sambo. Våkna kl 4.30 og fikk mat og bæsjebleieskift av meg. Sovna igjen ca kl 6 og våkna igjen 10.30. Og nå sover hun igjen, men hører at hun er sånn halvveis våken oppi vogna.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 gutten vår sover veldig godt om natta...er 8 uker nå, og de siste ukene har han sovnet ca 21(spiser ca kl 19.30)bruker lang tid på å sovne, men ligger for seg selv og gråter ikke...må bare gi ham smokken hvis den detter ut;-) spiser ikke før 5 og sover videre noen timer til... noen ganger våkner han rundt kl 3, men da er det bare å putte i smokken.. inatt våknet han ingen ganger før kl 5, og jeg puttet i smokken og han sov til 6.30;-) idag har han sovnet 19.30, så jeg er spent på hvor lenge han holder uten mat...
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2009 Hun sover fortsatt ganske godt. Sover 4 timer, er våken 1 time, sover 4 timer osv
MiMa09 Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Da gutten min var åtte uker skjedde en radikal endring. Første natta trodde jeg klokka mi gikk feil, han pep ikke etter mat før kl var 5 (hadde spist siste måltid ca kl 2130. Natta etterpå sov han til vekkerklokka til pappan ringte kl 0615. DA skvatt jeg til gitt, var sikker på at nå var han død, men neida, sov så søtt så. Måtte vekke for å gi mat, men da var han SULTEN! Etter dette har vi begynt å legge han litt tidligere, og han våkner nå en gang i mellom 2 og 3 for mat, og så kl 6-7 igjen. Men det som gjorde den radikale endringen var å gi mer mat på kvelden, jeg fant ut at jeg hadde veldig veldig lite melk på kvelden, så pumper i løpet av dagen. (eller evt gir MME hvis jeg ikke har rukket å pumpe.) Jeg prøvde en natt uten å gi mer enn pupp til siste måltid, og da var vi tilbake til mat annenhver time. Jeg har så lite melk at han sluker 180 ml etter å ha fått pupp nå. Heldigvis har jeg overflod av melk ellers i døgnet, så det er igrunnen ikke problem med nok mat, annet enn at det er kjipt med den pumpinga.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2009 Ja, må legge til at hun er flaskebarn (men jeg pumper meg så mesteparten av det hun spiser er mm). Hun hadde en tendens til å spise MYE om natta, nå er det litt jevnere utover døgnet, men fortsatt en god del om natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå