Fireblade Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Har gjort dette tre ganger før, men det er 8 år siden sist.. Jeg holder på å pumpe opp melk til grøt som jeg ble anbefalt å begynne med nå, men hvor mye trenger jeg egentlig. Husker ikke blandingsforholdet. Begynner med noen ts med grøt, men hvor mye melk trenger jeg til det. Mener å huske at de kom fort opp i en porsjon så hvor mye melk trenger jeg til en hel porsjon? Hvilken grøt begynte dere med? Er det ikke mais eller ris som er anbefalt å begynne med, er der eventuelt andre forslag? Også til dere som pumper opp mm til grøt. Pumper dere litt hver dag til den/neste dags forbruk eller pumper dere opp og fryser? Hvor ofte pumper dere da eventuelt?
Babyønske �� Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Her begynte vi med maisgrøt. Jeg håndmelket til hvert måltid den første tiden. Til tilvenningen skulle det ikke mer enn 1 ss melk til, så det var jo fort gjort. Syns det med å pumpe til frysing ble mye styr, så jeg pumpet heller ut til hvert måltid. Jeg brukte ganske lang tid på tilvenningen,(begynte når han var litt over 4 mnd.) Så det tok lang tid før han var oppe i en hel porsjon, nærmere 6 mnd. Han var ikke så begeistret for den maisgrøten etterhvert, så tror ikke han var oppe i full porsjon med den. Jeg begynte istedet for med grøt som skulle blandes med vann. Så jeg trengte aldri så mye melk i gangen til å blande ut grøt i siden han ikke fikk full porsjon. Håndmelking/pumping til hvert måltid funket dermed fint her.
epla Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Vi begynte med maisgrøt, som ble blandet med mm eller mme alt ettersom. Blandingsforholdet var vel 1 ss væske til 1 ss grøtpulver. Bare husk at grøten blir mer tyntflytende når man bruker mm. Snuppa var ikke så begeistret for denne, så vi kom aldri opp i full porsjon med den. Byttet til risgrøt som hun likte mye bedre. Likevel brukte vi nokså lang tid på tilvenningen. Startet med grøt da hun var litt over fire mnd, spiste full porsjon først da hun var over halvåret. Dersom du går etter "oppskriften" på pakkene (4 mnd), består en full porsjon av 1 dl væske og 1 dl grøtpulver.
Fireblade Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2009 Takker for svar! Da ser det ut til at jeg har mer enn nok morsmelk allerede så da kan jeg vel bare kjøpe inn grøt og la poden begynne å smake på det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå