Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er 9,5 mnd og han drikker kun mme og vann. Har ikke gitt han noe annet foreløpig. Mme får han kun på kvelden og morgenen på flaske, mens han drikker vann til de andre måltidene av enten flaske eller suttekopp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten din drikker helt det samme som min :) Han er 8 mnd og får mme på morgen og kveld og vann resten av dagen. Har prøvd litt saft og juice, men det synes han IKKE var godt :P

Skrevet

Kan jeg spørre om dere har noen gode tips til hvordan jeg kan få snuppa (8mnd) til å drikke mer vann? Hun er så sær på det punktet! Ikke vil hun ha vann på flaske, der skal det være melk. Tutekopp skjønner hun tydeligvis ikke helt ennå. Har gitt henne vann fra teskje, men det tar jo så uendelig lang tid. Nå i det siste har jeg rett og slett prøvd med et vanlig kjøkkenglass. Det blir jo et salig rot og søl, og jeg vet ikke hvor mye hun faktisk får i seg. Så her går det mest i mm ennå, og jeg er rimelig klar for å kutte puppen på dagtid..

Skrevet

Vi gir småtten vann i tutkopp med hank, men stort sett med flaskesmokk, ikke den kopptuten, siden han drikker mer om han får flaskesmokk på koppen sin. Kanskje du kan "lure" tuppa di på den måten, epla?

Småtten (ni mnd) får bare vann og morsmelk.

Skrevet

Lillegutt får vann til måltidene, mm om morgenen og kvelden og en gang om dagen får han litt biola i tåteflaske:) det eeeelsker han:) tenker at jeg snart slutter å amme, og de anbefaler jo å introdusere melk/melkeprodukter mens man ammer... ingen reaksjoner på biola i allefall:)

Skrevet

her går det i mm, vann og hjemmelaget blåbærjuice. dvs jeg presser bæra og blander saften med litt vann. kjempestas å få det i flaske:)

Skrevet

Man skal vel hest ikke gi sagt på flaske? Det ødelegger tenna, i forhold til hvis de får det på et tutekopp / glass =)

Skrevet

Han drikker litt mme, men mest vann. En sjelden gang får han slik barnejuice.

Skrevet

Snella på 9 mnd får mm. Prøvd vann og barnesaft, uten særlig suksess. Får trene litt mer på vann. I dag kjente jeg den første tanna da jeg amma- så... Men vil gjerne amma lengre såfremt ho ikke begynner å bite

Skrevet

Min drikker bare vann, og er 9 mnd.

Skrevet

det er ikke kjøpesaft, det er blåbær som er most. eneste løsningen når han ikke vil spise bæra i grøt og magen er i ulage. ikke noe han får hver dag, kun når han trenger det:)

saft som man kjøper er det sukker i og det erderfor de ikke må få det på flaske. blåbær juice er det hverken sukker eller mye syre i, derfor får han det på flaske:)

Skrevet

Jenta mi drikker utrolig lite vann. Hun vil ikke. Så jeg har vært redd for at hun ikke får i seg nok væske. Hun blir ammet når hun våkner, midt påd agen og når hun legger seg.

Jeg begynte med mme nå i sta, og hun drakk ivrig i begynnelsen, men ble fort lei. Det er første gang hun får smake det da, og hun er 9 mnd. Skal fortsette å forsøke med mme for jeg føler at hun MÅ drikke noe som jeg kan måle. Jeg evt jo ikke hvor mye hun får i seg når jeg ammer.

Skrevet

Morsmelk (hun ammer enda) og vann. Men må innrømme jeg ikke er flink til å huske å gi henne vann i løpet av dagen, men bleiene blir våte for det, så håper det går bra.

Skrevet

Min får mme på morgen og kveld og kanskje en liten flaske midt på dagen.. Ellers drikker han masse vann, til alle måltider ca 50 ml hver gang og han liker det kjempegodt. Har prøvd litt annet med vil bare ha vann...

Skrevet

Morsmelk eller MME som eget "måltid" 4 ganger per dag.

Vann til maten og litt innimellom.

Han drikker MME i tåteflaske, vann i tutekopp. Han har aldri villet drikke vann i tåteflaske.

Skrevet

Så lurt å gi blåbær på den måten! :) Er neppe farlig for tennene. Regner dessuten med at det ikke er snakk om å få sutte på den flaska dagen lang, men at han drikker den over relativt kort tid.

(Sukkersaft eller juice på flaske som ungene går og sutter på dagen lang blir noe helt annet. Det er definitivt ødeleggende for tennene.)

Skrevet

Fortsett å prøve med kjøkkenglass, jeg syntes det var verdt styret til å begynne med:)

Vi måtte begynne med det da jenta vår var 6 mnd. Som hos deg var det skikkelig søl hos oss også og vi polstret godt med smikker og kluter. Men det tok ikke lange tiden før hun fikk teken på det, og da drakk hun nesten like godt som en voksen:) Og får mye mer vann i seg enn når vi gir henne en tutekopp.

Jeg har kjøpt de fargeglade plastkoppene som de har på Ikea. Utrolig greie. Nå blir hun helt i hundre når vi kommer med vannglasset, hun kjenner dem godt igjen.

Men for å svare på selve tråden her, det går i masse vann og noe mm her i gården:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...