Gå til innhold

Ventetiden er over!

Anbefalte innlegg

Søndag kveld rundt kl 19 startet det med svake murringer, som innen kl var 22 var rimelig vonde rier med 2-3 min mellomrom. Var på Ullevål kl 22.30, hvor alt stoppet opp. Tok 20 min før neste rie kom og jeg hadde kun 1 cm åpning - og på god vei til å bli sendt hjem. Men så ble jeg 'heldigvis' kvalm og kastet opp en god del. Jordmor mente vi annengangsfødende kunne være noen luringer, og ville ikke sende meg hjem allikevel - og jeg ble lagt i et badekar en time istedet. Kl 2 hadde jeg 3 cm åpning, og innen kl 3 var den 5 cm. Når kl var 5 var den plutselig på 8 cm så dette skulle gå atskillig fortere enn min første fødsel hvor hver cm tok 3-4 timer og fødselen 25 timer totalt.

Kl 06.23 mandag 12. oktober var hun ute på to pressrier, og lille Isabelle så verden for første gang - 3 dager før termin.

Vi kom hjem igjen allerede i går, da jeg ikke følte behov for å være på sykehuset mer. Det er en utrolig trygghet i å ha gjort dette før, og bare deilig å komme hjem til en veldig stolt storebror.

Lykke til alle dere som fremdeles venter, og til dere som har født.

:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140811009-ventetiden-er-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...