jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg lurer på at hvor går grensen på å gi paracet til de små. Jenta mi er 13 mnd, hun har i de siste dagene hatt feber, spes på kvelden. men den stiger ikke mer enn 38,6-38,7. hun er veldig forskjølet i tillegg og kaster opp 2-3 ganger om dagen. Hvor høyt på feberen være, før man kan gi paracet. ??????????
Ranveig R Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Paracet har to hovudeigenskapar; den er febernedsetjande og den er smertestillande. Dersom det "berre" er feber som er problemet gir vi paracet når tempen går opp over 39,5. Dersom det er (feber kombinert med) smerter/generelt ubehag som er problemet er det sjølvsagt ikkje temperaturgrense på paracet. Det er jo minst like vanleg å ta paracet pga smerter (t.d. hovudverk, menssmerter osv) som å ta det pga feber. Dersom jenta di har feber, er grinete og i generelt dårleg form ser eg ingen problem med å gje ho ein paracet for å gjere alt litt bedre for ho. God bedring!
Noah 08. Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg gir gutten febernedsettende på kvelden om feberen er over 39 g. Da har han gjerne hoste/halsvondt itillegg..så med ei stikkpille blir nattesøvnen gjerne litt bedre også..iallefall her i huset.
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2009 tusen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå