Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 babyene deres seg i løpet av dagen? Og har dere vært på behandling? Hva gjør de hos kiropraktor osv?
magica og lille tryll ♡ Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Jenta mi begynte å skrike ved fire ukers alder, litt forsiktig først, også tok det seg opp til full styrke ved 6 uker. I starten var det mest om kveldene, fra ca kl.16. Men etterhvert var det skrik fra morgen av. Måtte bysse henne i timesvis før hun sovnet, og ville bare sove oppå meg eller pappan, ofte våknet hun etter 30 minutter og vi begynte pån igjen. Men om natten sov hun heldigvis, og hun hadde perioder i løpet av dagen hvor hun var kjempeblid, for så plutselig å begynne og skrike igjen. Først prøvde vi akupunktur, tre behandlinger, uten effekt i det hele tatt. Prøvde også å endre kosten. Kutte melk fullstendig fra kosten i tillegg til de vanlige tingene som løk, hvitløk, kål, bønner osv osv, hjalp heller ingenting. Så gikk vi til en kiropraktor som hadde god erfaring med spebarn, og han fant en liten låsning i nakken (KISS), tre behandlinger og hun ble helt fin! Jeg gråt av glede!! ) Så godt å se den blide jenta si, som jeg bare hadde sett glimtvis de siste ukene! Kiropraktoren trykte på ulike punkter i nakken, og kjente på ryggrad og hofter. Han knakk ikke, sånn som de gjør på voksne. Håper du finner ut av det med babyn din... Lykke til! )
septbaby09 Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Hei, lurer bare på om denne kiropraktoren var i oslo området? Eller om noen kan anbefale en her?!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Anbefaler på det sterkeste å prøve manuellterapeut først- de er gratis, i motsetning til kiropraktorer. Manuell ter. er fysioterapeuter med videreutdanning, og gjør i prinsippet mye av det samme som kiropraktorer- finner evt skjevheter og låsninger, masserer og trykker på kritiske punkter i nakke/ rygg. Kan hjelpe mot kolikk, siden de tror at låsninger i nakkeregion kan føre til at nerver ligger i klem og dermed gir magesmerter. Her er listen over godkjente man.ter, mange i Oslo-området (jeg var hos Ullevål og Tåsen fysioterapi- godt fornøyd med hjelpen jeg fikk der) http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85
magica og lille tryll ♡ Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Kiropraktoren jeg gikk til var i Horten, så et lite stykke unna, du har sikkert et lite utvalg av de som har spesialisert seg på barn i Oslo dersom du hører litt rundt. Hør på hs kanskje... Men hvis du er interessert så finner du han her: www.kiropraktorene.com Espen Ohren heter han vi gikk til. Utrolig flink med barn, kan anbefales!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Ja, det er mange av dem i Oslo- glemte å presisere at linken til manuell-terapeuter ovenfor her gjelder dem som er spesialister på barn / KISS=)
septbaby09 Skrevet 14. oktober 2009 #7 Skrevet 14. oktober 2009 Takk for tips til meg også Da er det lagt til i favoritter itilfelle det er hva som er på gang her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå