Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 5+4 på vei og lurer på når det er vanlig å gå til legen? helt ny på alt dette her jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er 5+6 idag, ringte og bestilte legetime til uke 8. Tenkte det var greit å ha vært der før jeg bestiller time til tidlig ultralyd.

Skrevet

Hei, legen min sa at han ikke trenger å se meg før jeg er ca 10/11 uker på vei.... Men det er kanskje ulikt hva legene ønsker? Har en datter på ett år og det var det samme med den graviditeten. Tror de kanskje vil være sikre på at dette kommer til å gå bra + at det ikke er alle prøver de kan ta før du er kommet litt på vei. Første svangersskapskontroll er litt omfattende med mye papirutfylling og prøver som skal tas:-) Du kan selvfølgelig bestille en innvendig UL, slik at du kan se at alt er ok....Det kan du gjøre uten legens samtykke.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde beslt meg legetime til den datoen jeg var 10+0. Det var neste onsdag. Men har vært på tidlig ul og funnet ut at jeg er ca en uke kortere enn jeg trodde. Syns derfor det var litt tidlig med legetime i uke 9. Så jeg ringte for å omgjøre timen. Da sa hun sekretæren at det ikke var nødvendig å komme før man var over 12 uker. For de skal ta masse prøver, og de prøvene skal man ikke ta før etter 12 uker.

Men det er mange som går før den tid forde, hvis de har mye de lurer på eller trenger sykemeld eller noe. Men jeg valgte å ta det etter uke 12 da, så fikk ny dato 18.11. Det er leeeenge til, og da er jeg vel ca 12+4.

Skrevet

Jeg ringte for å bestille time i går. Er 6 uker på vei. De sa jeg ikke trengte å komme før etter uke 12, for det er da prøvene skal tas. Fikk en time i slutten av November.

Men hun sa det bare var å ringe hvis det oppsto noe eller var noe jeg lurte på.

Eneste jeg tenker på er om det er sent å bestille fødeplass og UL etter uke 12?

Skrevet

Takk for alle svar :) Får vel kanskje vente noen uker til da..men bor i en storby nå, men skal flytte hjem på landet etter jul..så vet ikke om jeg bør gå til legen her eller om jeg bør gå til fastlegen min på landet så jeg får samme legen hele tiden..?

Skrevet

Da hadde jeg kanskje ventet til du kom til den legen du kommer til å ha resten av svangerskapet, hvis ikke det blir for lenge til...

Skrevet

skal hjem om en og en halv uke..synst kanskje det var litt tidlig å bestille time da..men skal ikkje hjem mer før jul og da er jo jeg komt i uke 15-16 så det er vel litt for lenge til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...