Gå til innhold

Grøt, frukt.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så lenge hun får nok morsmelk og legger godt nok på seg er det ingen grunn til å introdusere grøt enda. Det anbefales jo ikke før seks måneder i de tilfellene der alt er ok og babyen får nok mat.

Men det kan jo introduseres smaksprøver før det da. En skje grøt (så upraktisk å lage så lite da!!) eller litt fruktmos eller noe må jo være ok.

Med storesøster begynte jeg rett på med grøtmåltider ved 5,5 måneders alder. Ser det er mange som begynner med bare en skje da og tyner fullammingen leeenge. Fra seks måneders alder krever kroppen mer, så jeg tror et er lurt å gi de grøt fra den alderen.

En annen ting er vel å la de få en smak. Jeg tror jeg venter til lillebror er rundt fire måneder. Leste et sted at tarmene er ikke så godt utviklet og klare for annet enn melk før det.

Men her er det sikkert noen som vil være uenig med meg? Jeg vet ikke, men stoler på magefølelsen for MIN baby..;o)

Jepp enig med rima. Har faktisk hørt at det kan være direkte skadelig å introdusere mat før 4 måneder pga umodne tarmer. Bare noe jeg har hørt altså, så ta det med en klype salt, du kan jo høre med hs.

Jeg tenkte å starte med litt smaksprøver rundt 4-5 måneder. Kjøper nok et sånt nett til å putte frukt i feks, som snuppa kan sutte på. Også prøve å fullamme til 5-6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...