Gå til innhold

Nathalie og Amalie

2 prinsesser + liten spire=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg kalle tvillingjentene mine for nathalie og amalie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men jeg synes Amalie er mye finere og stødigere enn Nathalie.

Skrevet

Blir ikke litt for likt da? Er ikke så fan av at søskennavn generelt har samme ending. Begge ender jo på -alie, og blir ganske tungvindt å si :)

Synes Amalie er flott!

Skrevet

Det var veldig likt ja, men jeg vil liksom ha en liten "klang" over det! ;) Men veit ikke helt hvordan jeg skal få det til uten at det blir veldig dust:p

Skrevet

Synes ikke de passet sammen. Nathalie er et utrolig harry navn. Amalie er finere, men liker ikke det noe særlig heller.

Skrevet

Syns de var for like

og ikke minst VELDIG mye brukt om dagen.. Syns kanskje du iallefall burde velget et av de til noe annet

Skrevet

Ja, det synes jeg :-) Fine navn begge to.

Skrevet

Jeg synes det blir for likt. Skjønner at folk vil at tvillingnavn skal matche, men hvis det blir for likt, blir det vanskelig å holde tunga rett i munnen når man skal si begge navnene sammen. Dessuten blir det veldig lett å si feil navn.

Jeg synes Amalie er fint. Nathalie er ikke helt min greie. Så hvis det var jeg som skulle ha tvillinger, ville jeg ha holdt på Amalie og funnet et annet navn i tillegg.

Hvis det er Nathalie du liker best, hva med å bytte ut Amalie med Amanda? Nathalie og Amanda rimer ikke på hverandre, men synes det passer fint sammen.

Andre forslag der jeg mener navnene matcher på et vis:

Amalie og Aurora

Amalie og Adele

Amalie og Alette

Amalie og Maria

Amalie og Marion

Amalie og Mathilde/Mathilda

Nathalie og Nikoline

Nathalie og Tomine

Nathalie og Tiril

Nathalie og Mathea

Nathalie og Mathilda/Mathilde

Skrevet

Det blir altfor likt. Husk på at du og alle andre kommer til å si disse navnene sammen (nesten) alltid. Å rope på to så like navn sammen blir tungekrøll.

Utenom det synes jeg Nathalie er harry , og Amalie er greit nok, men veldig mye brukt.

Skrevet

Det blir for likt. -alie delen

Nathalie er kjempefint! Amalie er oppbrukt.

Nathalie og Amanda

Nathalie og Olivia

Nathalie og Celine

Nathalie og Melina/e

Nathalie og Madeleine

Nathalie og Mathilde

Nathalie og Felicia

Nathalie og Isabel

Skrevet

Jeg synes også det blir for likt. (Og da ville jeg beholdt Amalie av de to...)

Skrevet

Du kan selvfølgelig kalle dem for det, men jeg synes ikke det var en heldig kombinasjon... ;-)

Forslag:

Amalie og Alise

Amalie og Karoline

Amalie og Ellinor

Amalie og Themine

Skrevet

Jenta vår heter Emma Nathalie. jeg syns det er fint. Amalie er også fint. De var veldig like da. Men tvillinger kan jo godt ha litt like navn syns jeg da:)tror ikke jeg ville tenkt over det om jeg ikke hadde sett det skrevet ned sammen. om du hadde sagt det muntlig til meg at du hadde tvillinger som het Nathalie og Amalie, ville jeg nok ikke reflektert mye over at de var Så like. Har jo vært vanlig å kalle tvillingjenter for eksempel Marit og Berit. Like endinger det også. Eller Karin og Eirin.

Du kan kalle jentene dine akkurat det du vil om du føler at det er riktig for deg:)

Skrevet

Tvillinger er to forskjellige mennesker, og ikke nesten en og den samme. Det bør vises på navnene.

Amalie og Regine

Amalie og Bettina

Amalie og Bolette

Amalie og Tomine

Amalie og Serena

Skrevet

Jeg syns de blir for like. Amalie syns jeg er kjempe fint, mens Nathalie liker jeg ikke noe særlig. Jeg syns Amalie og Mathea er kjempe fint sammen :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

synes det ble for likt...jeg liker Nathalie veldig godt, vel å merke heter min datter det, hehe

Skrevet

Hei, du kan kalle jentene dine hva du vil, men jeg syns også det var for likt for vi har også vært innom den tanken. Vi har bestemt oss for at den ene jenta vår skal hete Natalie. Amalie liker vi også men det ble liksom for likt for oss og vil ha noe som er litt anderledes siden det mest sannsynlig også er to eggete jenter. Men lykke til med navnevalget. Tror kanskje det blir Maja og Natalie her, men vi liker også Olivia, Hannah og Madeleine

Skrevet

Synes det blir for likt ja,men liker begge navnene godt :)

Hva med Nathalie og Emilie,det klinger fint.

Eller Amalie og Mathea som noen over foreslo,det klinger også bra :)

Skrevet

synes det ble veldig likt hvis de skal uttales på samme måten, men hun ene jeg kjenner (på min alder vel og merke!) som heter nathalie er fra frankrike, så hun uttaler det na-ta-LI, og da går det jo bra!

na-ta-LI og a-MA-li-e blir jo ganske forskjellige navn, egentlig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...