Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #1 Del Skrevet 13. oktober 2009 jeg er en nybegynner hva angår alt som har med barnehager å gjøre. som mor til min datter er jeg opptatt av at hun blir tatt godt vare på i barnehagen. at hun er godt kledd når hun er ute, at hun spiser godt og riktig, at hun trives osv. i begynnelsen (barnehage start aug 09) syns jeg bhg var kjempefin. kjempegreie ansatte. oppmerksomme og koselige ovenfor barna. men ettersom tiden går registrerer jeg at jeg ikke er helt fornøyd. det er spesielt dette med mat. jeg lurer selvfølgelig på hva hun får i det ene måltidet barnehagen pleier å servere i løpet av dagen. føler det blir dumt å spørre hverdag. jeg savner en ordning/oversikt over hva de har av matvarer i bhg. jeg trenger mer innsikt i hvordan de legger opp måltidene. er det uke for uke, hva slags matprodukter de har, hvor mye frukt de får. føler det har blitt mer sånn svada fra barnehagens side ang disse måltidene. "ja så får de frukt hver dag, og et varmt måltid på fredager". ok, jeg forstår, men jeg ønsker å vite mer om hva dere serverer. dessuten så fant jeg ut at de ikke serverer frukt hver dag.. ak..så oppgitt.. kan noen snill sjeler svare meg på dette. undrer dere også over måltidene i bhg. altså, hva serveres, hva slags matprodukter bruker de osv? jeg vil ikke høres bitch ut.. men ønsker mer spesifisert info rundt måltidene. er det mye forlangt?!! er det noen barnehager som har en lignende ordning?! takk for svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140809075-frustert-mor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emil & Røra Skrevet 13. oktober 2009 #2 Del Skrevet 13. oktober 2009 Be om at barnehagen tar opp maten som tema på foreldremøte! Du må selv ta ansvar for å spørre om hva hun har spist hver enkelt dag hvis du har behov for det!! Jeg lurte i forrige barnehage og tok det opp på møtet. Da fikk vi diskutert kosthold. Barnehagen lagde også en oversikt over hva de kom til å servere barna hver uke. I denne barnehagen er det ikke sånn, men jeg får svar hvis jeg spør. Det er jo bare ett måltid det er snakk om!! Pass på at du serverer alle de tingene du ønsker at hun skal spise hjemme og så er måltidene i bhg "bonusmåltider". Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140809075-frustert-mor/#findComment-140809439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #3 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hei, jeg er en snill sjel og jeg håper innelgget mitt vil få deg i bedre humør. Dvs jeg er ikke opptatt av å diktere hva du skal mene og føle. Det finnes ingen god løsning på dette problemet. Selv er jeg frustrert over maten i vi vår bhg. Da jeg spør får jeg ofte svada svar som deg. Og de gir aldri info om hva barna spiser. En mor som ba om mer info, havnet nesten i munnhuggeri med to ansatte i garderoben. Da tenker man sitt. Så du må kjenne etter selv og finne ut hvem disse menneskene er for deg. For alle er ulike og ingen bhg er lik. Min løsning har vært å holde hode lavt. Feigt, men det funker ikke å få de til å gjøre noe som de oppfatter som ekstra. Så jeg observerer og prøver å finne deres standard og se om det er forenelig med min. Har kommet frem til at jeg ønsker noe annet når alle plusser og minuser er lagt sammen. Da kan man bare gjøre en ting og det er å bytte. Å kjempe på barrikadene og få igjennom det man mener er en spesiell taktikk, de fleste vennene jeg kjenner som er slik er litt ensome i sin egen suverene liga. De har alltid et svar til på alt og aldri tid til hjertesukk. Se om du kan bli kjent med dem og kanskje lufte ideen når du er trygg på at de ikke vil reagere negativt. Kanskje er ikke de i din bhg så flinke med mat, men da er det et godt råd å ikke legge så mye fokus på dette ene måltidet. Det har også jeg valgt å gjøre. Mine barn spiser alltid litt frokost hjemme før bhg. Og så lager jeg hjemmelaget middag hverdag. Det holder i massevis. Lykke til og ha en trivelig dag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140809075-frustert-mor/#findComment-140811625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #4 Del Skrevet 14. oktober 2009 Tja høres rart ut at dere får så lite informasjon. her får vi informasjon om uken, der står også hva som skal være varmmat og der er stort sett veldig bra mat ikke lapskaus fra boks og annet ferdigmat som det. Til vanlig lunsj spsier det brød eller knekkebrød med vanlig pålegg de velger selv. Og så får de frukt etterpå. så har vi selv med frokost og ettermiddagsmat. Jeg har bedt om å få hvite hva og hvor mye barnet spiser hver dag da jeg har et barn som spiser veldig lite til tider. Det var overhode ikke et problem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140809075-frustert-mor/#findComment-140813490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå