Rosin i bolla? Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Selvfølgelig kan ikke dere si om jeg er gravid eller ikke, men hva tror dere? Etter å ha sluttet på pillen fikk jeg mensen som jeg skulle (ca 32 dagers syklus) første gangen. Tror jeg også ganske tydelig vet når jeg hadde EL mellom pillemens og ordentlig mens. Bestemte oss for å bruke kondom fram til min kjære er klar. Han har veldig lyst på barn, men ikke enda. Jeg har dessverre mast alt for mye på han, og en dag sa han at vi kunne kutte ut kondomen og ta det som det kommer. Dette var to dager før det jeg er ganske sikker på at var EL for andre gang etter pilleslutt. Jeg prøvde å hinte til sex på EL-dagen også, men da ville han ikke for vi skulle jo ikke prøve... Har nå blitt enige om at vi får beskytte oss fram til han er klar, jeg klarer ikke la være å passe på at vi har sex rundt EL, så blir helt feil at jeg prøver og han tar det som det kommer... Men.... det jeg lurer på. Hva er sannsynligheten for å bli gravid 2 dager før EL? Jeg håper på en måte veldig, men samtidig vil jeg jo at samboeren min virkelig ønsker et barn akkurat nå. Han ønsker det vel egentlig, men har problemer med å ta avgjørelsen på at nå prøver vi på å få barn(tror jeg). Lurer på om han ikke blir klar før det skjer... Er vel liten sansynlighet for at det klaffet den ene gangen vi har hatt ubeskyttet sex, men likevel.... I dag (8 dager etter EL) har jeg hatt litt smerter, omtrent som jeg har ved EL, bare ikke så sterke. Har hørt om smerter når egget fester seg, men vet ikke om det stemmer, eller når etter befruktingen dette evt skjer. Noen som vet? Dette ble alt for langt, men godt å få det ut. Jeg kribler over av spenning, men kan ikke snakke med noen om det. Må vel innse at sjansen er liten men...
Lille diamant Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Hei! Kjenner igjen det du skriver, for slik var samboeren min før vi begynte å prøve på "skikkelig" . Var litt slitsomt siden jeg var så ivrig..men nå er han like ivrig som meg ;o) Så til spørsmålet ditt! I teorien så kan man jo bli gravid 6 dager iløpet av en sykluse, deriblant 4 dager før el og 2 dager etter el. Kan vel kanskje bli gravid 6 dager før el og, men det skjer vel kanskje ikke med så mange. Så du kan godt ha blitt gravid når dere hadde sex 2 dager før eggløsning Har selv hatt slike smerter denne mnd, og venter i spenning på om det er noe på gang. Hadde det sist jeg var gravid ihvertfall, så er gode tegn! Lykke til i ventetiden, håper du er gravid ;o)
Rosin i bolla? Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2009 Takk for svar:) Får bare vente og se... Kan ikke forvente for mye, har jo ikke prøvd ordentlig engang. Lykke til til deg også Kanskje er vi heldige begge to..
ane84 Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 får vente og se ja, har samme symtomane eg og.. så er ganske spent, venter ikm om 1 veka:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå