Rose69 Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Dette er et spoersmaal jeg stadig stiller meg. Ogsaa fordi legene aldri har et svar aa gi. Jeg har alltid faat ut mange egg, men faa befruktet. Vaage kommentrer om egg-kvaliteten fra alle klinikkene, baade offentlig og privat gjoer meg usikker. Har proevd egg/donor og hun fikk ut 12 egg, der 9 ble befruktet med IVF!!! Har aldri hatt saa bra resultat m egne egg. Noen med erfaringer paa dette omraadet? Hilsen ei med pc som mangler noen taster..hehe
Linchen Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Så rart at de ikke har nevnt noe om den muligheten (med dårlig match altså...) har dere prøvd icsi?
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Hei vennen - sååååå bra med 9 egg! Så lenge dere har en liten gutt fra før, som ble laget med ICSI, vil jeg ikke tro det er dårlig match som er deres problem - det er nok eggene dine som gjør at dere sliter med søsken. ...men det spille jo ingen rolle nå :-) Klem
Søskenhåp adopterer Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Så flott dere er i gang igjen nå da, og blir veldig spennende å se hva utfallet blir nå etter ed :-) Krysser alle fingre jeg har.
Sarah70-har 2 gull Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Vel, på Ullevål sier den legen jeg har mest tillit til at de har mange par hvor egg og sperm "ikke vil seg" sammen. Dette er også par som har barn på hver sin kant men som av en eller annen grunn ikke får det til sammen. Vi har dårlig befruktningsrate uten at det er "noen grunn" til det.
Storkfrøken69 Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Vi opplevde nettopp at eggene ikke ville dele seg. Vi spurte da eksplisitt om det kunne komme av dårlig match, og fikk et klart NEI. Det var ikke årsaken. Legen forklarte at når vi er 12 uker gamle ligger eggstokkene ca der hvor nyrene ligger. Fra et eller annet sted (han snakker dansk så jeg skjønte ikke alt) kommer det kjeder på 300 egg som slår seg til i eggstokken. Etterhvert beveger eggstokkene seg nedover og legger seg der de skal. Det legene mener, er at det av en eller annen grunn blir noen feil på disse eggkjedene. Dette viser seg ved at egget ikke lar seg befrukte, at man opplever BO eller andre ting som går galt. Han sa videre at 6 % av pasientene opplever at egene ikke deler seg, men at det ikke betyr at det samme vil skje neste gang.
Millamolly Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 Veldig interessant innlegg! Mine egg blir heller ikke blitt befruktet, og hvis de blir så deler de seg feil. Nå har jeg hatt en cyste på eggstokken som ikke ble oppdaget under forsøkene, så jeg håper det er den som har tullet det til og at "alt" nå er normalt. Rose; er det tillatt med donasjon (egg/spermier) i Norge eller må vi til utlandet? Jeg vil nemlig vurdere dette om neste forsøk ikke går i boks for oss. Takka
Storkfrøken69 Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Hei Det er fullt mulig med donorsæd i Norge, men ikke eggdonasjon. Vi har også tenkt å prøve det hvis vi ikke får det til på neste IVF-forsøk. Etter mye undersøkelser, har vi landet på Hellas. Dette er både fordi klinikken vi bruker i Danmark samarbeider med dem, og fordi de er desidert billigst. Sistnevnte grunn hadde ikke vært avgjørende for oss hvis vi ikke hadde hatt tryggheten i at CFC anbefaler dem. I Hellas koster eggdonasjon 3500 euro. På Island koster det 4200 mens det i Spania koster ca 9000 euro. Det er og klinikker i Russland og Finland som skal være veldig bra.
Millamolly Skrevet 16. oktober 2009 #9 Skrevet 16. oktober 2009 Takk for info Tror vi evt. prøver donorsæd først. Men det er vel kun på offentlig sykehus? Vi er på privatklinikk nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå