Gå til innhold

svineinfluensavaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,har noen av dere fått tilbud om svineinfluensavaksine ? jeg synes det høres litt skummelt ut.har hørt at denne vaksinen ikke var trygg i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fått tilbud om den, men jeg skal spørre etter den hos legen i morra. Skal vente med å ta den til jeg er i 2 trim. Nå har jeg snakket med alle mine legevenner ( og det er faktisk mange av dem, hele 10 stk) og ALLE anbefaler meg å ta den. Han ene er indremedisiner og anbefalte på det sterkeste. Det er 8 ganger større risiko for å få komplikasjoner med denne influensaen. Og han sa at jeg trolig løp en større risiko ved å ikke vaksinere meg.

Jeg sier ikke at alle skal gjøre som jeg. Men jeg er konstant utsatt for smitte i min jobb ergo løper jeg en større risiko for å bli smittet...

Sår mye om dette temaet på 2 trim.

Skrevet

Har ikke fått tilbudet enda, gravide i 2.og 3.trimester er prioritert. Gravide før uke 12 anbefales visst å vente til 2.trimester. Jeg hopper over til 2.tri på fredag, så får vel snart tilbudet. Har lest og lest, grublet og tenkt, ombestemt meg tusen ganger, men har endelig landet på en avgjørelse.

Dette er noe hver enkelt må avgjøre og ta ansvar for selv.

Skrevet

har bare lest at de ikke tester vaksiner på gravide kvinner på grunn av farer for skader på fosteret?skjønner ikke hvordan de vet at fostert ikke blir skadet da? ikke lett å bestemme seg men er enig med deg at det er lurt å snakke med legen.Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...