Gå til innhold

kvalm hele dagene..... hufff..... dritt alså...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ha jg vert kvalm i tre dager i strekk...... uke 7+3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjøpte sea bånd eller ka di hette på apoteket i dag, 154kr hjalp faktisk så si med engang...

Skrevet

jeg oxo er kvalm hele dagen.. heldigvis ikke så ille at jeg spyr..

jeg kjøpte seabands jeg og men det funket ikke.. men jeg bruker de enda tilfelle det plutselig skal slå til.. hehe..

jeg tenkte å kjøpe mariekjeks å teste det pluss ingefærte.. har fått tips av andre =)

Skrevet

Samme her... Er 7+3. Kvalm hele dagen, og om natten også. Idag har jeg begynt å kaste opp. Hadde det likedan med førstemann. Prøvde seabands, akupunktur, ja alle råd i boka, -ingenting som hjalp. Det eneste som gav meg litt lindring var fersk ingefær. Feks koke te på ingefær. Seabands hjelper meg ikke nå heller, akupunktur vet jeg ikke om jeg gidder å prøve siden det ikke hjalp sist gang... Ingefærte har gitt meg lindring de tre siste dagene, men idag kastet jeg opp så fort jeg hadde drukket min første tekopp, og det hjalp ikke utover dagen samme hvor mye jeg truet det i meg.... Sliter virkelig med å komme meg gjennom dagene nå, med full jobb, en 3-åring og hus/hjem i tillegg. Huff, dette ble et syteinnlegg....Alt blir så tungt når man er syk hele tiden.... Håper dere andre finner noe som lindrer da, er jo ulike erfaringer fra person til person :o)

Skrevet

Hei! Sleit med kvalme da eg var gravid med nr 1!! Eg tok akupunktur, men merka ikkje noke før etter 3 eller 4 gangen!! men da vart eg mykje bedre!! Vart litt dårleg igjen seinare, men va i romjula.. så orka ikkje stresse med aku. da!! Denne gangen har eg evt tenkt å prøve homeopati!! Men håper så klart eg slipper unna den verste kvalmen :o)

Lykke til!!

Skrevet

Heihei!

Kjenner meg veldig igjen i beskrivelsene her! Jeg er 8 uker nå og har vært veldig kvalm og kastet opp. Kvalm hele dagen. Har ei datter fra før og hadde hyperemesis da jeg gikk med henne.

Plutselig en dag her kjente jeg at nå er det jammen nok! Jeg orker ikke å kaste opp mer! Jeg nekter! Så tenkte jeg at det skal jeg jammen bestemme meg for. Jeg nekter å kaste opp mer! Så nå har jeg gjort noen grep, og i tillegg til de grepene så tenker jeg hele tida "Jeg nekter å kaste opp." Ting jeg har gjort som hjelper for meg:

1. Nekte å kaste opp. Når kvalmen kommer og brekningene starter så legger jeg meg ned på sofaen. Helt rolig. Ligger slik til kvalmen roer seg. (Startet med dette på helg så hadde muligheten til å gjøre det uansett når på dagen)

2. Sea bands, og når jeg er ekstra kvalm så trykker jeg på de punktene, ganske hardt.

3. Har fått ordnet avtale med jobben så jeg kan starte senere. Mindre stress om morgenen hjelper veldig.

4. Legger meg tidlig! Nok søvn har MYE å si! Legger meg ofte kl ni.

5. Spise lite, og drikker og spiser hver for seg.

6. Hviler ofte. Og lært meg et nytt supert motto som jeg har lest på nettet et sted , av ei annen som var skikkelig kvalm:

"Hvorfor stå når du kan sitte, hvorfor sitte når du kan ligge, hvorfor ligge når du kan sove, den som sover spyr ikke."

Lykke til videre alle dere andre kvalme:) Jeg personlig har ikke kastet opp siden jeg satte meg som mål å ikke kaste opp:) Og etterhvert har kvalmen bedret seg litt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...