2blå1rosa1ønske Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Da er vi snart ved veis ende, og sitter igjen med to navn vi liker veldig godt. Klarer ikke helt å bestemme oss for hvilket det blir, og blir nok til at vi "ser an ungen". Men hva liker dere best: Felix eller Gabriel? Og hvorfor? (Bare så det er sagt, så blir det et av to, så er helt uinteressert i andre alternativ )
♥ Herligheten ♥ Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Så absoultt Felix! Fordi det er sjarmerende og pent, samtidig som jeg ser for meg en utrolig nydelig liten rakkerunge, som bare sjarmerer alle i senk Liker dette navnet veldig godt! Gabriel liker jeg ikke.. Tamt og kjedelig..
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Felix. a) Fordi 150 fikk navnet Gabriel i fjor, kun 111 fikk navnet Felix. Rundt 2400 har navnet Gabriel på landsbasis, mot ca. 1500 med navnet Felix. c) Felix er latin og betyr "lykke" d) Felix er et gammelt pavenavn e) Gabriel blir for Engelen Gabriel for min del
Utopia1 Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Gabriel!! Nydelig navn! Syns Felix er litt "kattenavn"...
Miranda C Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Det spørs litt hvordan han kommer til å se ut, mørkt hår, blondt hår, blå øyne, brune øyne, for min del. Felix syns jeg passer til alle gutter, mens Gabriel syns jeg kun passer til gutter med brunt hår. Er han helnorsk, og sannsynligvis vil se sånn ut, ville jeg gått for Felix Begge er to kjempefine navn!
2blå1rosa1ønske Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2009 Kjekt å høre hva andre mener om navna. Selv om akkurat det betyr lite når alt kommer til alt. Akkurat det med "Felix the cat" og "engelen Gabriel" er det som ikke får meg til å klare å plukke ut favoritten..hehe.. Men et av navna blir det - det er vi skjønt enige om både mannen og jeg.
pyddi Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Tenkte også det-- Katten Felix og Engelen Gabriel Ville gått for Felix om jeg måtte velge.. Men liker dere navnene så liker dere dem. Ikke bry deg om hva andre måtte mene. Ikke alle liker navnene til mine unger heller, sånn er det bare... derfor man heldigvis får forskjellige navn
skumgummimamma Skrevet 13. oktober 2009 #9 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg liker best Felix fordi jeg synes det er et gøyt og artig navn til en sjarmerende liten gutt:-) Og fordi sønnen min på 8mnd heter det:-) Men jeg synes Gabriel også er et fint navn.
Vipsenmamma Skrevet 14. oktober 2009 #10 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg liker ingen av de, men ville valgt Gabriel av de to. Fordi Felix er bare helt "bånn i bøtta-pinglenavn".
Galathea73 Skrevet 14. oktober 2009 #12 Skrevet 14. oktober 2009 Ville valgt Gabriel, det er et litt mer "ordentlig" navn, Felix assossierer jeg med kjæledyr dessverre.
Isadoramamma Skrevet 15. oktober 2009 #13 Skrevet 15. oktober 2009 Gabriel er yndlingsnavnet mitt:-) Bare så synd mannen ikke er enig. Får som regel lyse, blåøyde barn, men ser absolutt ingen motsetning der. Barnets personlighet definerer navnet, ikke motsatt, etter min mening!! Felix ville jeg aldri ha valgt, men vet om et par skjønne gutter som bærer navnet, og navnet skjemmer som kjent ingen! Lykke til med valget!!
Gunner Skrevet 15. oktober 2009 #14 Skrevet 15. oktober 2009 Felix. Jeg syns Gabriel er jentete, og litt sånn "vi prøver å ha et uvanlig navn på ungen vår"-navn.
Mae¨ Skrevet 15. oktober 2009 #15 Skrevet 15. oktober 2009 Uten tvil Gabriel, et fantastisk sterkt og nyyyydelig navn. Heter den ene sønnen vår, og vi har fått utelukkende positive tilbakemeldinger. Jeg tenker heller på forfatteren Gabriel Scott, og ikke engelen.... Felix blir litt for rampete og kattaktig etter min smak. Lykke til med valget uansett.
Blomstersara Skrevet 16. oktober 2009 #17 Skrevet 16. oktober 2009 Liker best Felix, fordi det høres mer maskulint ut enn Gabriel. Tenker bare på engler når jeg hører Gabriel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå