Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Jeg er faktisk usikker på hva jeg liker best av av Klara/Clara - uansett er det et pent navn!

Hvis man skal ha to navn, vil valget være avhengig av andrenavnet.

Et engelsk navn som Angelica (gud forby!) vil det kanskje være passende å bruke Clara foran - det vil si her er jeg helt sikker på det...

Johanne er så mye brukt i Norge gjennom århundre at jeg kanskje ville skrevet Klara. Men egentlig er det litt hipp som happ.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140807881-clara-johanne/#findComment-140815386
Del på andre sider

Hvordan våger du å i det hele tatt nevne navnet Angelica i en tråd som omhandler mitt kommende barns potensielle navn? Nei, jeg trekker den setningen tilbake, ellers får jeg vel hele DiB og litt til på nakken. Og det vil vi jo ikke ha noe av.

Så for å formulere meg litt annerledes; Angelica, med all respekt for de som heter, eller kaller barnet sitt, dette, er jeg enig i at Clara står best foran. På samme måte som Klara Angelika hører sammen. Holdt på å si, noen liker mora, andre liker dattera.

Jeg synes Clara ser mykere ut, og mer internasjonalt. Og det er vel også Clara med C som ligger nærmest den opprinnelige varianten av navnet. Ser også at enkelte påpeker Clara/Klara Johanne er veldig gammeldags, og da er kanskje Clara en måte å "modernisere" kombinasjonen på, ikke at det nødvendigvis er det jeg ønsker.

Men fortsatt tidlig i navnplanleggingsfasen, og bare å komme med andre forslag som måtte dette ned i hodet på deg. Blir ikke noe vårbaby 2010 på deg og, da? :-D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140807881-clara-johanne/#findComment-140815470
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...