Gå til innhold

1-åring og krabbing!

Anbefalte innlegg

Begynner å bli litt fortvilet..Datteren vår på ett år vil ikke krabbe.

Hun vil helst bare sitte på rumpa og snu seg rundt og litt frem og tilbake.

Prøver å legge henne på magen hver dag med gjevne mellomrom

,men da bare legger hun seg flatt ned mot gulvet og vræler!Huff..vet ikke helt hvordan vi skal gå frem for å få litt fart på henne :-/

Alle de andre lekekameratene hennes karbber og går jo..

Så da sitter hun der da å bare kikker etter de når de fyker avsted :-(

Er det noen der ute som har erfaring med det samme

eller har noen gode tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140807846-1-%C3%A5ring-og-krabbing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun må jo nesten bare få vokse i eget tempo....

Har en sønn som gikk når han var ti mnd, men som nesten ikke prater enda har er over to. Så barn er forskjellige.

Såfrems det ikke er sykdom som holder henne tilbake, må hun neste bare få vokse i sitt eget tempo.

Antagelig har du satt henne opp før hun satte seg opp selv og da er det veldig ofte de ikke ser noe poeng i å prøve og komme seg fremover. Hun kommer nok til å sitte og se på de andre krabbe til hun begynner å reise seg opp og etterhvert gå.

Jeg har en liten gutt som heller ikke ville ligge på magen, men han er endel mnd mindre enn jenta di. Ta kontakt med helsestasjon og få de til å sende en rekvisisjon til fysioterapaut. Jeg er helt enig i at barna vokser i rykk og napp, min har også gjort det. :) Vi har vært hos fysioterapi mange ganger, men det har også noe å gjøre med at han kom 11 uker før termin. Fysioterapauten kom med tips og løsninger på hvordan motivere. :) Jeg fikk et tips om å legge han på en hard skummgummi pute, vippe den oppover (ved hodet for det gjorde det letter å holde hodet oppe) med et speil eller leke som motiverer han. Det funka kjempe fint for vår del og ikke lenge etter så kunne han ligge fint på magen uten å hyle og skrike. :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...