Gå til innhold

ang. svineinfluensavaksine og små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

så at FHI rådet småbarnsforeldre (med barn under 3 år) ble rådet til å ta vaksinen (pga barn under 3 år er ikke anbefalt å bli vaksinert) for å ikke smitte de små.

Hva tenker dere/gjør dere? selv er jeg veldig usikker?! for og imot argumenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stod i morgenutgaven av aftenposten

Skrevet

gikk litt fort i svingene da jeg skrev dette innlegget... ser jeg nå.. godt norsk =)

Skrevet

Så lenge sykdommen er så mild som det den er, så skal ikke vi vaksinere oss. Om Bo i verste fall skulle bli smittet, så virker det ikke som om det blir noe verre enn 3-4 dager med 38,5 i feber (slik beskriver hvertfall andre det), og det skal vi alltids takle Han er så ofte syk fra før, så jeg merker vel ikke store forskjellen :\

Hadde han vært kronisk syk, eller sykdomsforløpet vært mer alvorlig, så hadde jeg nok vurdert det litt nøyere.

Skrevet

Jeg er mest redd for at vi skal få det enn Trollet. Vi har ingen familie der vi bor som kunneavlaste oss om vi ble syke, og vi er begge to i "risikogruppen" pga astma og allergi. Ikke at jeg er redd for å dø, men jeg har hatt skikkelig influensa før, og var sengelliggende i 1 uke, pluss syk som f... i flere uker etterpå.

Derfor er jeg litt usikker på hva vi burde gjøre.

Når det er sagt, har vi kanskje allerede hatt det, for vi var syke begge to for 2 uker siden. Var skikkelig dårlig i 3 dager, fremdeles litt sjanglete.

Skrevet

Sannsynligheten for å få dette er liten. Når vaksinen i tillegg ikke er tilstrekkelig utprøvd velger vi å ikke vaksinere oss eller gutten vår.

Skrevet

Jeg er forøvrig klart i risikogruppen pga to alvorlige kroniske sykdommer, men er likevel ikke bekymret for dette og synes heller at selve vaksinen er en risiko. De fleste vil ikke få influensaen, og selv om man skulle få den er risikoen svært liten.

Skrevet

har aldri vært noe "fan" av vaksiner. vet at det er mye mediaoppstyr, men etterhvert begynner man jo nesten å tro på hva de sier. er jo om den samme dr... om og om igjen. Typen som faktisk, usikker om det er det man kaller en alvorlig type astma,men astma er det ihvertfall- skal IKKE vaksinere seg.

Han er helt imot (var med på dette "prøve-vaksinasjonen" begynnelsen av 90tallet, hvor de prøvde ut vaksine mot hjernhinnebetennelse tror jeg det var på ungdommer- og flere fikk bivirkninger som ME etc- så vaksiner er ikke helt populært der- ihvertfall ikke de som er nok utprøvd), så jeg vet ikke hvorfor jeg egentlig går og tenker på det.

det er ikke pga meg, men minsten. Ja, jeg veit jo at man (eller de aller aller fleste) får ett mildt sykdomsforløp.

nei, vi får vente og se hvordan det utvikler seg.

HM?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...