Gå til innhold

Kan man kjøre bil hjem etter utskrapning?

knøttet 2007

Anbefalte innlegg

Fikk konstatert ma i går og fikk piller. Nå håper jeg det meste har kommet ut men hører om flere som må skrape etterpå. Hvordan foregår det? Jeg drar alene på sjekk på sykehuset men må kjøre bil en time hjem etterpå og lurer på om det går etter utskrapning pga narkosen?

Fortsetter under...

uten å være helt sikker, så vil jeg gå utfra at du drar til sykehuset for en sjekk.. hvis det viser seg at du må ha en utskrapning får du time til det dagen etter.. du skal nemlig være fastende (ikke ha spiste de siste x antall timene) når du får narkose.. Og du skal ikke kjøre hjem etterpå nei..

Hei på deg.

Trist å lese om MA`en din i går. Jeg var vel egentlig gjennom det samme i går, bare at pillene enda ikke har virket. Jeg går bare med vondt i magen og venter enda på at jeg skal begynne å blø. En veldig unødvendig ekstrabelastning synes jeg.

Jeg fikk vite allerede forrige mandag at ting ikke så ut som de skulle. Men jeg fikk beskjed om å vente en uke og komme tilbake for ny UL i tilfelle jeg var kommet kortere enn jeg trodde. Var da 8+4 og fosteret hadde vært dødt i to uker.

Ble overrasket over at det kom så mye ut hos deg (det andre innlegget ditt) Jeg fikk beskjed om at det ville være på størrelse med en tommelfingernegl.

Ville bare si at for min del kom tankene 3 dager etter jeg fikk beskjed om mulig MA- jeg gikk på jobb som vanlig mandag, tirsdag og onsdag. Men torsdag syntes jeg var kjip. Selv om man takler det bra, blir det alltid litt tanker.

Jeg håper spiren sitter på ny hos deg snart.

Klem fra meg

Hei på deg.

Trist å lese om MA`en din i går. Jeg var vel egentlig gjennom det samme i går, bare at pillene enda ikke har virket. Jeg går bare med vondt i magen og venter enda på at jeg skal begynne å blø. En veldig unødvendig ekstrabelastning synes jeg.

Jeg fikk vite allerede forrige mandag at ting ikke så ut som de skulle. Men jeg fikk beskjed om å vente en uke og komme tilbake for ny UL i tilfelle jeg var kommet kortere enn jeg trodde. Var da 8+4 og fosteret hadde vært dødt i to uker.

Ble overrasket over at det kom så mye ut hos deg (det andre innlegget ditt) Jeg fikk beskjed om at det ville være på størrelse med en tommelfingernegl.

Ville bare si at for min del kom tankene 3 dager etter jeg fikk beskjed om mulig MA- jeg gikk på jobb som vanlig mandag, tirsdag og onsdag. Men torsdag syntes jeg var kjip. Selv om man takler det bra, blir det alltid litt tanker.

Jeg håper spiren sitter på ny hos deg snart.

Klem fra meg

Takk for klem! Det høres ut som om du trenger en også så jeg sender en i retur. Jeg skjønner godt at det er vanskelig å gå rundt og vente på å få det ut. Jeg ønsker deg lykke til med neste forsøk og håper denne pillekuren virker for deg snart(det er jo et døgn siden du skrev-kanskje det har skjedd?)

Tvi tvi for oss alle=)

Hei igjen og takk for klem:-)

Nei jeg tok to piller til i skjeden igjen i går kveld og håpet det skulle skje i natt, men i dag våknet jeg og var helt symptomfri- ikke vondt i magen engang. Ringer gynekologen igjen i morgen. Hun mente på tirsdag at det ville komme ut før eller senere, og at det kunne la vente på seg. Hun jeg går til har vært sjef for fødeavdelingen her i byen og er visst veldig flink, men det var tydelig at hun mente jeg ikke trengte utskrapning, det skulle ut av seg selv. Synes det er litt tungt å gå her og vente jeg da...unødvendig, på et vis.

Men ok, sånn er det, jeg har ihvertfall ikke vondt lenger, og det er jo bra!

Lykke til videre:-)

Annonse

jeg hadde utsskrapning for 5 dager siden, det er et lite ingrep på 10 minutter med full narkose, jeg hadde ingen smerter etterpå. legen sa det var valgfritt, men at han anbefalte meg det etter innvendig ul, fordi han sa det var så mye vev igjen der inne. så det ville jeg ha gjort igjen, fremfor å bare la alt komme ut av seg selv, iallefall hvis legen anbefaler det etter å ha sett på ul..

lykke til, håper alt ordner seg snart.

kjøre bil, nei du... du er så omtåket og redusert at det er helsefarlig, ta en taxi eller få noen til å kjøre deg.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...