Gå til innhold

Prøver fra høst/vinter 2009? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det flere som er prøvere nå, eller som snart skal bli? Jeg avsluttet siste p-pilleblødning på søndag, så nå håper jeg at fruktbarheten snart slår til! Er så spent på hvor lang tid det tar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lo!

Jeg blir prøver om 1,5mnd. Sluttet på p-pillen i sommer for å få orden på hormoner og slikt før prøvestart. Gleder meg masse, det er så uvirkelig at det er så nærme. Har vært babysyk noen år nå...

Spennende å slutte på p-piller. Jeg ble kjempeglad da jeg fikk min første mens etter pilleslutt :) tegn på at systemet er i orden.

Lykke til med prøvingen! Får håpe det går raskt :)

Skrevet

Jeg tok siste pille 17.09, og avsluttet siste p-pille bødning 26.09.. Nå går jeg bare å venter på at kroppen skal komme inn i vanlig "modus" igjen.. Har gått på p-piller i 6 år.. Så jeg er veldig spent på hvordan dette skal gå... :)

Skrevet

Jeg er veldig spent! Har gått på p-pillen i 6 år jeg også, så jeg håper det ikke tar så altfor lang tid før kroppen er i gang igjen... Jeg har lest at det kan ta opp til et halvt år... håper jeg slipper å vente så lenge! :)

Skrevet

Forresten, er dere også førstegangsprøvere?

Jeg sitter og leser litt i forumene her på BiM, men jeg må si at jeg føler meg litt teit når jeg ikke skjønner hva alle forkortelsene folk bruker står for! IKM, CB, TR...? ;)

Skrevet

Er også veldig spent på om kroppen "fungerer". Er førstegangs og helt enig med deg Lo... det er forkortelser for alt, og neimen ikke lett å skjønne, men etter å ha vært babysyk i flere år og hengt inne på Barnimagen.no en stund har jeg fått med meg noe.

Har brukt p-piller i 3 år og siste året på pillen mistet jeg mensen, den ble mindre og mindre og til slutt helt borte. Det var selvfølgelig helt greit å slippe unna, men skal si jeg var spent på om kroppen ville bli "normal" igjen. og vips 4 uker etter pilleslutt kom tanta (ufattelig dumt uttrykk forresten!). Har litt lange sykluser 35 dager. Lurer på om jeg har eggløsning og har begynt å tempe. Har dere full kontroll over sykluser og alt som kan påvirke mulig fruktbarhet eller?

Skrevet

Hehe, bra det ikke bare er meg som ikke skjønner alt da! ;)

Jeg har fortsatt ike hatt en normal syklus enda, er inne i min første nå... Så det blir spennende å se når og om mensen i det hele tatt kommer. Mener å huske jeg hadde vonde menstruasjoner før jeg begynte på pillen, så jeg gruer meg litt også.

Jeg har ikke kontroll over alt mulig, men jeg skal prøve å holde et lite øye med når jeg har eggløsning. I tillegg har jeg begynt på folsyre, noe jeg har skjønt skal være bra :) Men ellers vil jeg prøve å ta dette så mye med ro som jeg klarer, for hverken jeg eller samboeren vil stresse med å gravide. Jeg vil jo bli gravid så fort som mulig, men jeg begynner nok ikke å stresse og pese med å holde styr på alt mulig før jeg føler det er nødvendig - hvis vi har prøvd i lengre tid mener jeg. Har jo i bakhodet at det kan ta litt tid pga p-pillebruken min...

Skrevet

Førstegangsprøver her også ja :)

Vet heller ikke hvordan det er med syklusen min enda, siden det er ikke er så mange ukene sidn pilleslutt enda.. Men det værste er at jeg vet da søren hvordan jeg vet at det er eggløsning lengre,, Var ganske ung da jeg startet med pillen, og har som sagt gått på den i 6 år.. Så enkelte ting har jeg glemt ;D hehe.. Men jeg merker det vell når det skjer :)

Skrevet

Hehe, samma her! Jeg var 16 da jeg begynte med dem, rett etter 16 årsdagen min faktisk, og så har 6 år gått, nå er jeg 22! ;) Hvor gamle er dere andre da?

Eggløsning (eller EL som det heter her...) er vel ca 14 dager etter menstruasjonen, typ midt i mellom mensslutt og mensbegynnelse? Man kan visst merke murring i magen, og så kan man følge med på utfloden. Jeg leser i en bok jeg kan anbefale dere, den heter "Planlegg svangerskapet" av Karen Trewinnard. Der står det om eggløsning og andre praktiske ting man bør tenke på før man blir gravid. Nyttig lesing synes jeg! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

ikm=ikke kommende mens, tr= tante rød, den siste vet ik jeg heller, husker ikke alle jeg, er mye forkortelser ja ,,,, men det kommer nok,,,

prøver jeg å forresten, Hadde sa (spntanabort) for litt siden , og utskrapning, så nå er jeg spent på hvor lang tid det vil gå, lykke til til dere alle sammen :-)

Skrevet

@Anonym: Huff da! Herregud, så trist at du har måttet oppleve noe slikt! Det unner jeg virkelig ingen! Håper det går bra med deg, og at det går bedre neste gang! Masse lykke til til deg! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg slenger meg på her jeg. Jeg er også førstegangsprøver med en altfor lang fartstid på p-piller. Som dere begynte jeg når jeg var 16 og nå er jeg 25 så det blir 9 år (!)..

Jeg har begynt på folsyre, tar omega-3 og vanlig vitamintilskudd. Vi har akkurat blitt enige om at vi skal droppe prevensjon så skal slutte på pillene når jeg har gått på folsyre lenge nok. Rundt nyttår tror jeg...

Tror nok heller ikke at jeg kommer til å henge meg opp i EL, tempraturer og sånn før vi har vært en stund av pilla. Har også hørt at for mye stress rundt det hele faktisk kan minske sjansen for å bli gravid..så foreløpig blir det bare med pilleslutt og kanskje litt mer sex ;)

Blir utrolig spennende å se hvor lang tid det tar...om man er av de heldige:)

• 4 uker senere...
Skrevet

Nå er det en stund siden vi ble prøvere her ser jeg (jeg har skrevet lenger opp som anonym), så nå lurer jeg på om det faktisk er noen av dere som allered har fått leieboer i magen?? :)

Her har det (som forventet) ikke skjedd noe enda... Men venter....... å venter..... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...