Mamma til 1 liten og 1 stor Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Hei dere, vi har nå begynt å bruke Grobag vi også, siden vesla er blitt en mester i å sparke av seg dyna. Men hva har dere egentlig under posen, og hva gjør dere med armene? Vi har en temperatur på ca. 16-17 grader på soverommet om natten, og bruker ullpysj under den tykkeste grobagen. Vesla er da god og varm på kroppen, men armene, og spesielt hendene, blir fort kalde. Har tenkt på å ha en ekstra genser utenpå pysjen, men er redd det da blir for varmt på overkroppen inni posen? Hilsen
Itsrejk Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Vi hadde det problemet da småtten var mindre. Jeg brukte rett og slett et par sokker i ullfleece som jeg tredde på hendene/armene hans. Hvis du har noen som er litt store rekker de jo langt oppover også. Ser litt rart ut da...hehe...men det gjorde nytta her i gården.
Trollemor75 Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Har du ikke fått papp termometer med Grobag med anvisning for hva hun skal ha på seg? I utgangspunktet skal det være nok med langermet body + langermet pyjamatopp. Hvis hun lett blir kald, kan du prøve med ullpysj, men hos oss er det nok med vanlig bomullspyjamas. De fryser mye mindre lett enn vi tror, disse små. Min er i hvert fall en del seigere enn faren sin.
Underveis --> Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Har det også ganske kjølig på soverommet. Ligger ofte på 15 grader. Jeg har faktisk kjørt på med lammeull under og dyne over grobag'en (2,5 TOG). I tillegg har han koseteppe (supermykt fleeceteppe for barn kjøpt på Princess) som stort sett ligger krøllet oppe ved hodet og over armene. Slik holder han seg ganske varm på hendene, selv om de også alltid blir kalde om de stikker ut. Det er foreløpig bare en test å bruke dyne og lammeskinn i tillegg, men jeg innbiller meg at han faktisk sover litt bedre og er enklere å få til å sovne igjen om han våkner på natten. Syntes nemlig ikke han var varm nok på beina om morgenen. Ligger i bomullspysj, eller tynn ullpysj, i posen. Da han var liten (ble født i mars), så brukte jeg av og til votter. Fungerte veldig fint.
Mamma til 1 liten og 1 stor Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2009 Takk for tips om sokker! :-) Det skal vi teste. Har nettopp kjøpt et par fine knestrømper fra Nøstebarn, de tror jeg vil gå godt opp på armen. Ser for meg at det kan være en utfordring å få dem til å sitte hele natten, men vi gjør absolutt et forsøk ;o) Og joda, har fått med papp-termometer med oversikt over klær, mens syns fortsatt det blir for varmt inni posen men kaldt på armene/hendene. Takk for svar :-) Hilsen
mamazon <3<3<3 Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Vi har vinduet oppe, men det blir sjelden kaldere enn 18 grader på soverommet, så her har vi bare body under 2,5 tog og lammeskinn under. Minsten dytter hendene under magen sin, han, ligger altså på magen og sover, så holder varmen godt. Det er litt viktig at de har litt luftemuligheter også, overskuddsvarme skal få unnslippe gjennom hode og armer/hender. De sier klart ifra om de fryser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå