Trollemor75 Skrevet 13. oktober 2009 #26 Skrevet 13. oktober 2009 Hyggelig å treffe deg. Du skriver forresten vanvittig bra norsk, sjeldent jeg ser det. Fransk er morsmålet mitt, jeg bor på Vestlandet, og har hatt Norge som fast base i snart 13 år. Hilsen!
MrsMilla Skrevet 13. oktober 2009 #27 Skrevet 13. oktober 2009 En klossmajor betyr en person som mister glass i gulvet, faller over ting og ødelegger ting uten å ha lyst til å gjøre det. Å ikke ha helt kontroll over seg selv og kroppen sin. Alle kan være en klossmajor, hvis man for eksempel er litt trøtt en dag er det lett å snuble og sånn. Da er man en klossmajor.
Norwegian by injection Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #28 Skrevet 13. oktober 2009 Takk og i like måte! Så koselig da! Det er rart altså, synes noenganger at norsk er "lettere" enn engelsk, he he! Men så plutselig stopper det helt opp for meg! Er du gift med en norsk viking du også? Jeg flyttet hit fra USA (Florida) som 19 åring. Du da?
MrsMilla Skrevet 13. oktober 2009 #29 Skrevet 13. oktober 2009 Vi bruker det også mye i trøndelag. Slaraffenliv er å ligge på sofaen og se tv, få mat servert og ikke rydde etter seg. Dag etter dag... tja, som en normal tenåring... haha
Trollemor75 Skrevet 13. oktober 2009 #30 Skrevet 13. oktober 2009 Nei...jeg flyttet til Bergen pga det fine været. NOT!!!! Jada, det er en Viking i bildet, traff han for snart 16 år siden faktisk. Flyttet til Norge for godt som 21-åring. Det er visst helt normalt å "miste" ord når man er flerspråklig, du lider altså ikke av tidlig Alzheimer. Jeg leste om det nylig, det kommer av at hjerne må finne riktig ord blant et større antall ord enn det som er vanlig hos de som snakker 1 språk. Det kan være skikkelig irriterende når du har en samtale, og plutselig kan du si det du vil på norsk og engelsk, men ikke på fransk, eller omvendt...
Anne:-D Skrevet 13. oktober 2009 #32 Skrevet 13. oktober 2009 Norwegian by injection og Trollemor75: Så flinke dere er! Dere skriver mye bedre norsk enn mange nordmenn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå