Gå til innhold

Så gla`.... ;)

Mor til 2 snart 3❤️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!! Jeg så du hadde noen spørsmål ang. medikamenter så jeg skal prøve å gi deg så gode svar som mulig:)

I våres prøvde jeg for første gang enkel pergo kur og var inne til kontroll av eggleder med innvendig ul noen dager før forventet el.. den viste ett stort og fint egg og vi prøvde å time det best inn den mnd uten særlig hell. Mnd etter tok jeg en dobbel pergo kur( juni/juli husker ikke helt)..opplevde mange bivirkninger... innvendig ul viste også kun ett stort fint egg, men denne gangen fikk jeg resept på pregnyl injeksjon som jeg skulle sette samme dag/kveld som jeg fikk positiv el-test. Dette ga heller ingen resultat.. I og med at jeg hadde gått på to hormonkurer etterhverandre ble jeg anbefalt å vente med å ta en evt trippel pergo kur mtp fare for overstimulering. Da tante rød dukket opp i september ble det anbefalt at jeg skulle ta en trippel pergo kur..gruet meg veldig siden jeg hadde så mye bivirkninger fra den doble kuren..men denne gangen merket jeg omtrent ingenting. Litt overopphetet med varmebølger o.l hehe sånn skikkelig overgangssymptomer;P men ellers ingen ting. Jeg var påpasselig på å ta tabl så tidlig på morgenen som mulig for å unngå plager med søvnløshet. Og det hjalp veldig. Da jeg var på innvendig ul denne gangen viste det ett stort fint egg på hø.s og til en forandring så vistes det også flere..riktignok ikke så store, men en 3-4 egg på ve.s;) Gyn målte dem til ca 15 mm og hun sa at de mest sannsynlig kom til å vokse seg til ønsket str 20 mm innen el. Jeg fikk da også beskjed om å ta pregnyl injeksjon når el-testen var positiv.. og nå sitter jeg her da med positiv test;)

Du skal vite at pregnyl kan gi fask pos test inntil 2 uker etter at den er satt.. i dag er det 3 uker siden jeg satt min så forhåpentligvis er det ikke den som viser seg..

Kan også anbefale akupunktur/soneterapi i tillegg til hormoner:) Ønsker deg masse masse lykke til!!Ser du har vært igjennom litt av hvert så får håpe at det lykkes for dere snart. Håper du fikk litt svar på det du lurte på..

Babystøv-klem fra meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for kjempegod info og babystøv LEB-JeNta! Historien din er jo virkelig fantastisk og jeg øyner et større håp enn noen gang :-) Akkurat som dere har vi også fått positiv el-test og funnet stor og fin sprekkeferdig eggpose på ul, men har likevel ikke greid å få klaff. Nå satser jeg på at el-sprøyta gjør susen :-D Kos deg med svangerskap og voksende spire.

klem

Skrevet

Tusen takk for det;) Ønsker deg masse lykke til med prøvingen fremover.. får satse på at eggløsningssprøyten får fart på egget/eggene slik at dere blir gravide snart!!! Krysser fingrene xxxx

Kan jo hende du er vanskelig å stimulere slik som meg..her måtte trippel pergo + pregnyl + akup./soneterapi for at spiren skulle sitte:) Stå på og prøv trippel kur neste gang om dobbel ikke gir ønsket resultat..

Tvi tvi****

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...