Gå til innhold

familieselskap!


syngejente

Anbefalte innlegg

Syns det er så vanskelig å gå i familieselskap når jeg slanker meg!I vår familie er det ofte fest og familiemiddager!Syns det blir så vanskelig.

Jeg har måttet takke nei noen ganger..Og det er jo trist for jeg er jo veldig sosial.Jeg syns det blir vanskelig å takke nei til maten.

Og de blir fornermet hvis jeg ikke spiser.Det verste er å se på alle de gode kakene.Enten må jeg la være,eller så mister jeg helt kontroll.Prøver å øve meg på å bare ta en liten bit.Det er så vanskelig.

Har prøvd å snakke med slektningene om å ha litt mer sunn mat.Det virker ikke som de bryr seg.Tanten min har smør,margarin i omtrent alt.Til og med i grønnsakene.Og masse kaker og krem!Så vil de gjerne ha masse påsmurt brødskiver etter kaffen.Har prøvd å få dem med ut på tur,men det vil de ikke. Eller vi kan danse litt!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

 

Da jeg leser dette innlegget, så syns jeg du skal slutte å slanke deg, men heller fokusere på å endre livsstilen. Det kan ikke være sånn at så lenge du slanker deg, så kan du ikke gå i familiemiddag, men, at det er "greit når du er ferdig med å slanke deg" om du skjønner hva jeg mener. Da vil det si at du kommer til å gå konstant på slanker`n, for kan du ikke spise maten du blir servert når du går ned i vekt, så kan du heller ikke spise maten når du har nådd ønsket vekt, for da vil du nok bare gå opp igjen.Det er jo veldig dumt at du sier nei til slike selskaper du som er så sosial som du skriver i tillegg. Mitt råd er at du deltar i disse selskapene, MEN, begrens inntaket av mat. Drikke mye vann til maten, spise sakte. Du legger ikke på deg av en slik middag innimellom, men, du kan jo bruke disse middagene til å prøve å spise med måte. Å spise med måte vil på sikt være det beste for å få en velykket slankekur, for det er ikke vanskelig å gå ned i vekt, men, det vanskligste er å holde vekten nede. En kan ikke tro at "bare jeg er ferdig med å slanke meg, da skal jeg, da kan jeg osv". Poenget en gang for alle må vel være å slutte så slanke seg, hvis ikke så kan man holde på hele livet, og det er vel neppe noen som gidder i det lange løp ? Husk, det er i hodet det sitter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...