Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Vesla er 2 mnd i dag (hurra! ;-)), og jeg har den siste uken merket meg noe. Når jeg har henne på fanget slik at hun halvsitter litt oppetter lårene mine med rumpen sin på magen min, så tar jeg noen ganger og holder smokken opp foran henne litt og vrir på den (som en leke). Nå i det siste så synes jeg det er så veldig ofte hun har hånden sin borti smokken når jeg gjør dette. Hun har den knyttet, så hun tar ikke etter den sånn sett, men hun treffer den "hele tiden" og flytter både blikk og hånd litt etter den om jeg flytter den. Kan det virkelig være at hun alt har kontroll på hånden sin og "griper" (hun griper jo ikke da siden hånden er lukket) etter leker? Noen med lignende erfaringer?
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Var det hun som oppdaga hendene sine som du også skrev om? De strekker jo ut hendene etter leker, men å gripe er jo tidlig, som du sier. Tulla mi har dasket i lekene sine på babygymmen fra hun var minst to mnd
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Ja, det stemmer. Hun har hele tiden virket så veldig opptatt av hendene sine synes jeg. Alt da hun var ca 1 mnd virket det som hun så på dem og vrikket på dem foran seg (dette gjør hun fortsatt), men nå virker det også som hun styrer dem etter ting for å "ta på" dem. Jeg bare synes det er så veldig tidlig, så derfor vet jeg ikke helt hva jeg skal tro på hvor bevisst dette er? Spennende i hvertfall :-) Men om andre også bruker hendene sine bevisst når de er så små, så er det nok bevisst fra hennes side også. De første 3-4 mnd synes jeg gjerne er litt små-kjedelig med babyer fordi det skjer så veldig lite, så da legger en jo gjerne mer merke til ubetydelige detaljer enn en ville gjort ellers, hehe...
Neijasså... Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Vesla på 2.5 mnd har vært bevisst hendene sine i et par uker i alle fall! Dasker på ting på babygym'en og kan ligge lenge og toe hendene sine (kjenne på den ene hånden med den andre). Artig å se det går fremover. )
Mamma´n til lillemor Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Min lille begynte å ta tak i leker på babygymmen da hun var 7-8 uker. Jeg har festet på noen ekstra med borrelås og disse tok hun ned da og prøver å putte dem i munnen. Det er jo ofte hun ikke klarer å gripe ordentlig, er jo litt klønete enda, men hun er ivrig. Så jeg tror ikke det er noen tilfeldighet hos din lille heller. De er så forskjellige. De andre i barselgruppa er mest interessert i å slå etter lekene, men min vil ta dem ned og putte i munnen. Blir irritert hvis det er noe hun ikke får ta av.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Knerten her var ca 6 uker da han oppdaget hendene sine. Og da han var rundt 7 uker fant han ut at det var mulig å bruke hendene til å slå på lekene på babygym`en Dette var IKKE tilfeldige slag Han kunne ligge ganske lenge og dunke på de ulike lekene. Så ja, det er nok bevisst av vesla di
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 gutten vår er 8 uker nå, og han har de siste dagene begynnt å daske borti lekene på babygymen...dasker og smiler/ler uten lyd når de beveger på seg...først trodde jeg det vasr tilfeldig, men igår lå han nesten 45 minutter og holdt på!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå