Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt råd og hjelp...

Jeg har hatt så vondt i ryggen (fra hale beinet og innover) siden i går... på jobben var det ordentlig vondt, når jeg løftet og når jeg beveget meg til siden...

Idag kommer det litt blod, (spotting, slim med blod), det skal også sies at vi hadde sex i går og da fikk jeg litt vondt "høyt" oppe i magen...

kan jeg være på vei til å miste? jeg er 6+2 idag...:(

Jeg hadde en liten blødning med forje mann også men senere enn nå, også etter sex...

Huff blir sååå bekmret jeg!!!

Tenkte å spørre her siden det er mange som har opplevd SA o.l...

Videoannonse
Annonse
Gjest herr og fru strert
Skrevet

Hei:)

Det er ganske vanlig å blø litt i forbindelse med sex. Smertene dine er jeg mer usikker på, kan jo være at livmor strekker seg, men selvsagt også at det er noe galt og at en SA er på gang. Det eneste du kan gjøre er egentlig å vente og se.. Skjer det noe så tidlig er det naturen som ordner opp, det er grusomt å miste men man må prøve å tenke at det antakelig var noe veldig galt med det befruktede egget, og at kroppen tar det vekk for å gjøre plass for et friskt barn:) Jeg opplevde å miste i uke 8-9, begynte med småblødninger som deretter tiltok kraftig, det var mye blod.. Ble gravid på nytt etter 3-4 mnd og fikk en flott gutt :) MEN blødde en god del de første 3 mnd med ham også, og var selvsagt hysterisk redd. Men den gangen var det pgs morkakens plassering og han klarte seg fint. Var på mange ul og så at han levde :) Tok det helt med ro, så ordnet det seg. Han kom ut frisk og stor og fin:) Mitt råd til deg er å ta det med ro, muligens bli hjemme fra jobb i dag og se det hele an? Evn be om en ul hos legen?

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar!!!

Det er selvfølgelig trist hvis jeg skulle miste, og jeg vet at det er bra at kroppen ordner opp selv, men det er ikke noe særlig alikevel...

Men da får vi prøve igjen, hvis det skjer... Men jeg håper det bare er noe annet, heldigvis har jeg fri idag og skal bare slappe av så får vi se!!!

Det murrer og er vondt i ryggen, jeg blør ikke mye, men det kommer litt på papiret når jeg er på do...

Gjest herr og fru strert
Skrevet

Hm, lover ikke godt. Men det kan jo være så mye. Da jeg mistet var det sånn småblødning et par dager og så "full fart". Var inne til ul og fikk konstantert pågående abort, men også et levende foster (det var altså tvillinger i utg. punktet). Tvilling 2 kunne klare seg sa de, men det var tvilsomt siden det var så mye uro i livmoren og mye blod. Gikk en drøy uke, så mistet vi h*n også. Jeg vet det er vanskelig å ta dette med ro.. Men prøv :)

En trøst kan jo være at du har barn fra før (i følge nicket hvertfall :)) og vet at du kan bære frem:) Det trøstet jeg meg med husker jeg.

Skrevet

Hvis du er 6+5 på vei så kan man jo se på ul om alt er som det skal. Jeg ville bdt om ul så slipper man gå og lure..

Håper ikke du miste, vet så altfor godt hvordan det er..

Lykke til, krysser fingrene for deg :)

Skrevet

Hei :) sitter her og er skikkelig nervøs, er vel i samme situasjon... Har hatt litt vondt i magen, eller mageknipe, og begynte å blø i går... ikke mye , men når jeg er på do og etter sex ol... er 6+6 i dag, og skal til legen kl. 10.40.. håper jeg får ul ellers bestiller jeg privat...

Krysser fingrene for oss :)!

Skrevet

Det er mange som mister akkurat i den uken du er i - uke 7 er den aller mest kritiske i ett svangerskap.

Produserer man ikke nok Hcg så vil livmoren utstøte livmorslimhinnen i en mens, fordi den ikke oppfatter at noe har festet seg.

Sannsynligvis er dette fordi egget ikke er friskt, eller at celledelingen ikke går som den skal, dvs dt er ikke forenelig med liv.

Jeg tror jeg hadde løpt til en privat gyn og bedt om å få UL umiddelbart, så du kan se om hjertet slår eller ikke.

Da slipper du ihvertfall å gå og lure i mange dager/uker før kroppen ordner opp selv.

Lykke til så masse - håper alt er iorden !

Skrevet

Smertene i ryggen slik du beskriver dem høres ut som begynnende bekkenløsning...... Hadde du det med de to forrige? Jeg har to fra før og med andremann var jeg sykemeldt fra ca 4 mnd på grunn av bekkenløsning. Nå går jeg og venter på IKM, men har sterke ryggsmerter, veldig gjenkjennelige som bekkenløsningssmertene jeg hadde ved forrige svangerskap, og hvis jeg er gravid er jeg knapt 4 uker på vei!

Når det gjelder blødningene og smertene under sex aner jeg ikke, men det er jo ganske vanlig med litt småblødninger da...

Skrevet

Jeg hadde ikke bekkenløsning med de andre...

Dvs ikke under svangerskapet, men etter nr 2 fikk jeg det etter fødselen pga jeg anstrengte meg veldig, og slet i 2 mnd etter fødsel... men djeg kan egentlig ikke huske helt hvordan det var, annet enn at det var vondt!!!

Jeg trodde man fikk vondt liksom under på midten ved bekkenløsning...

Jeg har vondt fra halebeinet, det "prikker" og stikker når jeg sitter i en viss stilling, og særlig når jeg beveger meg til siden...

Jeg var så lur og trena i går også, og da ble det bare VÆRRE!!!

Jeg krysser fingrer for at det slutter å blø og at det er bekkeløsning...Vil ikke miste, men men får ta det som det kommer selv om det er trist!

Mannen min var skjønn da, og sa, ja ja da får vi bare øve mere så sitter den nok snart:)

Trøstene ord, men alikevel så gjør det "vondt"!

Skrevet

jeg hadde skikkelig bl med datteren min. Jeg hadde mest vondt i korsryggen/halebeinet og rompeballene.. hehe:) Men som du sier så hadde jeg vondt midt på under også hehe,men det kom etter en stund.

Skrevet

Men unsett så hadde det kanskje vært litt tidlig med BL i uke 6???

har ikke snøring jeg...:)

Gjest herr og fru strert
Skrevet

Jeg blødde en del fra uke 6-12 med gutten min, men hadde ikke smerter.

Skrevet

hmmm, det finnes håp:)

Jeg skal ta det med ro idag, også hvos blødningen vedvarer så får jeg kontakte legen i morra...

Krysser fingre og tær...

Huff er ikke noe god følelse dette... går på do hvert 5 min for å sjekk om det har stoppet å blø... kommer litt men ikke mye...

Skrevet

er nok ikke håp nå, nå kommer det blod tråder...:(

Blir såååå lei meg!!!

Skrevet

huff :( det var virkelig trist å høre!

men ring til legen og få en tidlig ul, ikke mist håpet helt :)

Skrevet

Bekkenløsning kan man faktisk få helt fra dag 1 av fordi det er hormonelt betinget. Høres helt sprøtt ut, men sant.

Skrevet

Kjempe trist hvis du mister:/ Føler med deg og kan ikke annet enn oversende en trøste klem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...