ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Hei, jeg er på jakt etter min mens eller EL! Har ikke hatt mens på 6,5 uke nå og vil bare at den skal komme. Jeg har tenkt til å begynne å tempe for å prøve å bli litt mer kjent med mitt eget system. Jeg VET at det selvsagt er veldig store individuellle forskjeller, men går det an å si noe om det er normalt å ha en basaltemperatur på over 37 før EL har funnet sted? Jeg har målt denne temperaturen om morgenen de siste dagene og HÅPER at EL har funnet sted. Skremmende å tro at jeg ikke har EL! Takk (hilsen en som er frustert og deppa)
pippi_78 Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Hei! Jeg er nok ikke den beste til å svare, siden jeg nettopp har begynt selv, men 37 før el høres litt høyt ut!? Så jeg ville kanskje ha tippa at du har hatt el..? Men kommer selvfølgelig an på målemetode og individuelle forskjeller, så kan ikke si det sikkert før du har tempa litt lenger tror jeg.. Lykke til!
Ekornmamman Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Hei du! Jeg tror også du har hatt EL, selv om det sikkert finnes de som ligger så høyt som over 37 grader i den laveste perioden. Men jeg mener sannsynligheten er størst for at du er på riktig side av EL Jeg har fått forsinket mens flere ganger pga sterke ønsker om nettopp å få mens! Prøv å senk skuldrene og tenk på noe annet (kjempeenkelt....) så skal du se at TR plutselig står på døra di. Tvitvi!
Frøken B ღღ Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg er enig med de andre her, det kan virke som om det er målinger etter EL. Men man kan ha forskjellige temperaturer, det er kurven som igrunn viser forandringene. I nne på www.Pernille.info finner du MYE bra informasjon om dette.
ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2009 Takk for svar jenter og greit å høre at dere tenker som meg. Helv%&/()&/tes Cerazette sier nå jeg! Det er helt sant at man ikke skal tenke så mye på det! Mette Moen (gyn på doktoronline) hevder forøvrig at hun ikke tror på dette med stress og at det skal mer til for å vippe en kvinnes hormoner av pinnen. Jeg vet ikke jeg!
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Hei Ja, jeg heller også mot at du har hatt EL siden du ligger såpass høyt. Men samtidig kan det være at du ligger så høyt før EL. Tempstigningen etter EL trenger ikke å være så høy, hos engelte kan den være så liten som 0,1-0,2 grader. Måler du om morgenen før du har stått opp og til fast tid? Jeg vil anbefale deg å registrere deg på www.fertilityfriend.com hvis du ikke har gjort det. Der kan en legge inn målingnene så blir de tolket også. Hvordan er det med vekt og mat med deg da? Hormonene kan bli forstyrret av usunn mat og overvekt også. Lykke til med tempingen da
ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2009 Takk for svar og gode råd. Ja, jeg får vel følge dette over tid, evt. gå til legen og høre (han sier vel bare at jeg må vente ett år!). Jeg måler med en gang jeg står opp om morgenen. Jeg spiser sunt og trener, er vel normalvektig med 174 cm og 60 kg.
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Ok, ja da er det nok ikke mat eller vekt som klusser med hormonene. Når sluttet du med pillen? Jeg mener at det er to forskjellige ting å ha uregelmessing syklus og det å være infertil (ikke få det til å klaffe på ett år). Så hvis jeg var deg ville jeg kontaktet legen pga syklusen. Men enig i at det ikke er behov for noe utredning om infertilitet før det evt. begynner å nærme seg ett år med prøving, det er jo ikke unormalt lenge å prøve.
ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg sluttet med pillen 22. juli og har kun hatt en mens etter det. Skal til fastlegen med jenta vår på torsdag og kan jo høre med han da. Jeg fikk normal syklus med en gang etter 10-15 år med P-pille sist, men det kan jo hende at jeg er veldig treig etter å ha vært gravid i mellom.
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #10 Skrevet 13. oktober 2009 Ja, det er nå noe som han burde tatt tak i da. Jeg har ikke så mye peiling på dette med pilleslutt da, jeg har aldri gått på pillen Men kom til å tenke på akupunktur da, det hjelp meg med å få stabil syklus. Kanskje det kunne vært noe for deg også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå