Gå til innhold

Hvilke jente- og guttenavn passer til Albert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker enkle, men likevel litt uvanlige navn. Typiske norske navn passer ikke for oss, det matcher ikke pappaens noe utenlandske etternavn. Noen som har gode forslag?

Skrevet

Hm, ut i fra overskriften hadde jeg tenkt å foreslå Anna, men det passer kanskje ikke etter beskrivelsen du gir i innlegget.

Anna er forøvrig et navn som brukes i mange land så jeg ser umiddelbart ingen "kollisjon" med et eksotisk etternavn.

Anna er ikke veldig vanlig lenger heller :) selv om det er en kjennt og kjært navn.

Skrevet

Victoria

Olivia

Felicia

Filippa

Julie/-a

Maria/-e

Madeleine

Nicoline

Emma

Sarah

Hannah

Isabel

Celine/-a

Sophia/-e

Carina

Martine

Matilde

Louise

Victor

Theodor

Philip

Sebastian

Christian

Christopher

Simon

Erik

Et ganske klassisk, internasjonalt navn, syns jeg passer bra :-)

Skrevet

Mange navn som er helt vanlige i Norge, er også internasjonale.

Albert og Agnes

Albert og Lydia

Albert og Martha

Albert og Anton

Albert og Oskar

Albert og Lauritz

Skrevet

Albert og Aurora

Albert og Amanda

Albert og Josefine

Albert og Julian

Albert og Edvard

Albert og Tobias

Skrevet

Albert er kjempefint!

Ser at både Milla og Viktor er foreslått lenger opp her. Det heter jo vennene til Albert Åberg, så det er jo en morsom kombinasjon, men det blir kanskje litt mye.

Andre forslag:

Albert og Olivia

Albert og Othilie

Albert og Lilly

Albert og Mathilda

Albert og Annie

Albert og Emmy

Albert og Sanna

Albert og Wilma

Albert og Dina

Albert og Simone

Albert og Ebba

Albert og Theodor

Albert og Theo

Albert og Leon

Albert og Olai

Albert og Jonah

Albert og Aron

Albert og Alvin

Albert og Max

Skrevet

Takk for gode forslag! Jeg liker godt Emma og Anna, og ser det er flere som er enige i det. Mathilda ogsaa! Jeg liker Milla, men det blir rart paa spansk... Av guttenavn har jeg alltid likt Edvard, men min kjaere gikk ikke med paa det i foerste omgang. Det er mange internasjonale navn som passer fint, bare ikke veldig nordiske, det blir litt feil for oss.

Hva synes forresten dere om Anabelle? Jeg liker det godt, men det er kanskje veldig pompoest i Norge? Olivia og Amalie er det to i barnehagen til Albert som heter og det er ogsaa flotte navn synes jeg.

Skrevet

Anéa, selvfølgelig! :o)

Skrevet

Er litt i tvil om hva jeg synes om Anabelle. Det er nok ikke et navn jeg selv ville valgt, for jeg synes kanskje det er litt jålete. Men samtidig har det en veldig fin klang. Albert og Anabelle var en flott kombinasjon. Og hvis du har en mann med spanske aner synes jeg det passer fint.

Eller hva med Alice/Alise? Alicia? Lucia?

Skrevet

Tenker på kongelige navn fra Storbritannia...

Edvard, Christian, Georg, Andreas, Fredrik, Arthur, David, Henrik, Viktor, Alfred, Edmund, Edgar, Harald, Vilhelm, Rikard, Johan, Jakob, Karl, Ludvig, William, Oliver...

Viktoria, Elisabeth, Anne, Maria, Matilda, Maud, Margaret, Margrete, Aleksandra, Louise, Alice, Helena, Karoline, Amelia, Sofia, Ellinor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...