Gå til innhold

Har en skikkelig "dott" i øret , hatt det siden fredag ... Hører nesten ingenting ... Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har du prøvd å få "dotten" til å holde kjeft??

lol

er nok bare trykkforskjell i kanalen mellom øret og svelget.

Prøv å skyle ørene forsiktig med lunket vann, det gjør nok susen..

Og husk hva Trond Viggo sa, ikke putt noe lengre inn i øret enn du får alnuen inn.. =)

Har hatt det i perioder jeg også, aner ikke hvorfor. Leste ett råd en gang, om å spraye nesespray i ørt. Det får slimhinnene i nesen til å trekke seg sammen og har vel noe av den samme effekten i øret også Det hjalp, i hvertfall. Dotten ble ikke helt borte men myyyye bedre:-)

Vis ingen av rådene hjelper så kan du jo dra på legekontoret i morgen og få ørene skylt! Det hjelper!

Jeg har hatt dotter i begge ørene 2 ganger,og det er grusomt! Spesiellt ekkelt er det når det er helt stille i rommet,f.eks om natten/morgenen før man står opp,da suser det skikkelig! Uff...Men som sagt,det hjalp å skylle ørene på legekontoret! Du trenger ikke bestille time hos legen,de har sykepleiere der som kan skylle! Få noen til å ringe for deg,eller stikk innom! Masse lykke til! Jeg misunner deg ikke..

Mange ganger skyldes dotter rett og slett ørevoks, og skylling hos lege er dyrt og totalt unødvendig.

Til og med øreskyllingsvæske hos apoteket er dyrt og til dels bortkastet.

Oppskriften er meget enkel:

Du går på apoteket og kjøper en øreskylleballong og en sprøyte uten nål.

Du trekker opp litt matolje, soyaolje eller olivenolje i sprøyte, og fyller øret med det, og setter inn en passende bit bomull.

Etter en time så tar du ut bomullen, fyller øreskylleballongen med så varmt vann du bare greier. Stikker denne så langt inn som den kommer, og press inn alt vannet. Det gjør IKKE vondt!

Gjennta dette inntil ti ganger, eller til alt har kommet ut.

Hvis du har ørevoks som har grodd fast:

Gjenta og vent i to timer, eller gjenta og vent natta over.

Har du hele rene ørerer, og enda dotter, så er legen neste stopp, men til gjengjeld gjør du da legens jobb enklere, siden har får sett inn i rene ører.

Annonse

Mange trenger å få "sugd" øret, men da må du vente på spesialist 6 mnd først for legekontoret har ikke et slik apparat. Ta støvsugeren og et sugerør eller q-tipsrør (uten bomull ;-)så prøver du selv. Hold handen din mellom røret til støvsugeren og q-tips og du (hvis du har) blir kvitt masse ørevoks. Mannen min gjør dette et par ganger i året da han plages med ørevoks som tetter øret fulstendig.

jeg hadde det en gang... hørte på musikk... med bass, og fikk dott... dro til legen og spylte øret... qtips og slike ting gjør det bare vondt værre... er nok at du må spyle det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...