Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Er i uke 25 nå men har kjent de siste tre dagene nå at ikke formen er helt på topp. Er uvel om morgenen som jeg var de første 4 mnd, og blir fort ør i hodet om jeg reiser meg fort opp. Spesielt på morgenen. Kan komme når jeg sitter rolig også. Kjenner at jeg nesten besvimer og begynner å svette. Lurer på hva dette kan være! Kanskje jeg bør ringe legen og ta blodprøver? Er litt kvalm om jeg går for lenge uten mat også. Håper ikke dette er begynnelse på svangerskapsforgiftning! Har hørt at da har man vondt i hodet også, har ikke hatt mye av det. Er det noen som kjenner seg igjen? Blir glad for svar eller råd.

Hilsen ei som er bekymra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140804815-uvel-og-%C3%B8r-i-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Rundt uke 25 følte jeg det samme, veldig ør med sterk hodepine, muligens svangerskapsmigrene, hadde en del flimring foran øynene også. Jeg kontaktet lege og ved en kort sjekk av blodtrykk fant han ut at det ikke var svangerskapsforgiftning, han tok en del blodprøver og han fant ut at jeg rett og slett var mega utslitt og hadde for lite jern. Jeg ble sykemeldt, og er det dessverre ennå... er nå i uke 29.

Dersom du er bekymret ville jeg tatt en telefon til fastlegen og fortalt hva du føler, han finner fort ut av hva det er:)

Jeg har også det samme. Er i uke 27. Iblant går det helt rundt for meg og jeg detter litt ut av ting på jobben. Jeg fikk beskjed av legen om at jeg hadde lavt jernlager. Så begynte jeg å ta jern, men det hjalp ikke. Jeg føler meg heller mer svimmel enn før. Iblant blir jeg også veldig varm, som du sier, og kan føle meg innestengt/ at jeg ikke får nok luft. Jeg tror kanskje det kan ha med blodtrykket å gjøre. Mitt har en tendens til å være litt for lavt.

De sier at man føler seg bedre igjen på slutten av svangerskapet når babyen flytter ned en etasje og man ikke har det konstante presset oppunder ribbeina. Håper det. Min anbefaling er uansett å spise grønne grønnsaker, få i seg jern på en naturlig måte, sørge for å sove nok og ikke ha på for trange eller varme klær.

Lykke til!

Hvis du reiser deg brått og kjenner at du nesten besvimer og begynner og svette kan dette være blodtrykksfall.. Da hjelper det å drikke:-)

Får du veldig hurtig puls etter du har reist deg?

Jeg bruker å få hustig puls, samt kynnere....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...