mitt 4.barn har kommet Skrevet 12. oktober 2009 #1 Del Skrevet 12. oktober 2009 De siste dagene har gullet blitt mer kravstor. Han har tidligere sovet fra 20-21-tiden til 5-6-tiden hver natt. Nå vil han ha pupp flere ganger om natten. På dagen virker det også som om at han ikke er helt mett etter ammingen. Det tar 3-5 minutter fra jeg starter ammingen til jeg må bytte bryst. Og jeg må alltid amme fra begge brystene på dagtid. Har ikke hatt problemer med for lite melk til de tre andre barna mine, så håper dette ikke er tilfelle nå denne gangen. Prøver å legge han til puppen oftere. Kanskje skal jeg begynne å pumpe meg for å øke produksjonen... Savner brystsprengen jeg, da visste jeg i alle fall at jeg hadde nok melk... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140804681-for-lite-melk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rima Skrevet 13. oktober 2009 #2 Del Skrevet 13. oktober 2009 Denne kjenner jeg igjen! Etter at lillebror fikk vaksine var han vanskelig å amme noen dager. Til og begynne med var det fæl brystspreng, men så ga jo det seg. Og etter bare noen dager skulle han ha mat hele tiden. Han sov dårligere på natten og jeg var oppe annenhver time. Ammet myyye på natten i forhold til før. Følte meg som en slunken melkeku med "løspatter" som føltes tomme. Han ville jo ha mat hele tiden. Nå ser jeg jo at han har hatt økedøgn da og fått opp produksjonen. Nå er jeg "full" igjen og meieriet går som bare det. Vi ser ut til å ha redusert antall måltider, men han spiser godt når han først får mat da! Tror nok ikke du i første omgang skal være redd for at du har for lite melk. La han styre noen dager for å se om det ikke retter seg. Kroppen er jo en fiffig ting da som stort sett tilpasser seg. Vi var helt på en snurr her i en uke før ting normaliserte seg. Så det går seg jo til. Dersom dette vedvarer ville jeg tatt kontakt med helsestasjonen. Kan være greit å få han kontrollveid for å se om han legger på seg. Ofte er det jo ikke til å forstå at de får i seg nok på noen få sup på puppen, men de er jo effektive da! Håper det ordner seg og la oss høre hvordan det går?! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140804681-for-lite-melk/#findComment-140805465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mitt 4.barn har kommet Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 13. oktober 2009 Godt å høre at det ikke bare er oss da, og at det går over! Tenker du har rett jeg rima, det virker som om at det var økedøgn. For allerede i dag virker det som om produksjonen er bedre. Heldigvis:-) Og han er jo god og rund så jeg tenker han får nok mat. Har så lett for å tenke meg redd jeg. Må skjerpe meg der. Det er jo litt sånn når man går hjemme, at det kun er ungene og seg selv en tenker på..;-) Mange slags bekymringer.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140804681-for-lite-melk/#findComment-140806303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå