Gå til innhold

SVINEINFLUENSA, HYSTERI????

Anbefalte innlegg

Jeg kjenne rjeg synes det er meget vanskelig å ta dette valget om vaksine, og nå blåses det opp i media. Jeg tenkte bare å se hva dere andre tenker om denne saken, jeg kjenner den stressermeg mer enn jeg ønsker.... er det mediahysteri eller bør vi følge rådene.... de har jo bommet med råd før...

va tenker dere? Vaksine eller ikke????

sukk.... dette er vel bare begynnelsen på alle bekymringer....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140804618-svineinfluensa-hysteri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også er usikker......liker ikke å skulle ta en sånn vaksine i tilfelle det bare er et resultat av overhysteri. Er nå snart ferdig med første trimester og må vel ta stilling til det snart.

Skal høre med legen på neste besøk, men jeg er meget i tvil altså....Skulle likt hvis det hadde vært litt mer forsket på. Virker jo som en helt ny type vaksine.

Jeg har tenkt å ta den, men lurer på om jeg skal vente til jeg er noen uker inne i 2.trimester først, siden den ikke anbefales i 1.trimester. Bortsett fra selve viruset er innholdet i vaksinen helt lik innholdet i vaksine for vanlig sesonginfluensa og den gies også til gravide.

Jeg tar ikke vaksinen, vil ikke bare si det er hysteri men så lenge du er sunn og frisk tror jeg ikke det er behov. Ingen vet hvilke bivirkninger vaksinen har og folkehelseinstituttet skriver ikke under på at de er ansvarlig for eventuelle bivirkninger.

Ojojoj, jag har ingen aning om hur jag ska göra, jag är i v.10 nu...

Har hört så mycket skit om vaccinet, och andra säger att det är helt ofarligt. Vad ska man tro?

På ett svenskt mamma forum så diskuteras det hejvilt, bland annat om att det finns farligt kvicksilver och andra farliga gifter i som kan medföra missbildningar på foster osv...

Jag ska nog höra vad min lege säger när jag är på första kontrollen om 2 veckor...

Jag skulle inte tveka om att INTE ta vaccinet om jag inte var gravid, tycker att det ligger en viss hysteri om svininfluensan. God handhygien tar en långt...

Annonse

Jeg kommer til å ta vaksinen. Jeg syntes det var et enkelt valg. Ang kvikksølvet som så mange nevner: det er påvist at det er mindre kvikksølv i den komponenten som inneholder kvikksølv, enn hva det er i maten vi får i oss gjennom normal kost. Og vaksinen er ikke så u-utprøvd som media vil ha det til, dersom man leser de riktige og HELE artiklene, ser man at dette ikke er en ny vaksine i det hele tatt. Og på de 30 årene siden sist en slik situasjon oppstod, har de forsket mye på området.

I tillegg synes jeg dette gjorde det enkelt: Dødeligheten for kvinner som er gravide og får svineinfluensaen, er 13%. Det er en BETYDELIG større sjanse enn for at det skal skje noe galt gjennom vaksinering. Jeg har barn fra før, og enn så mye jeg elsker og ønsker alt vel for mitt ufødte barn, er jeg mindre beredt på å la mine fødte barn vokse opp uten mamman sin. Så for meg blir det, uten tvil, vaksinering.

Kona mi var også veldig i tvil og spurte meg hva jeg mente. Jeg svarte ærlig og sa at det er viktigere for meg at hun overlever en at det uføtte barnet gjør det. Så nå har hun bestemt seg for å ta vaksinen.

Vi har flere forsøk på å få barn men det finnes bare en av henne og hun er den viktigste persjonen i mitt liv.

Jeg er kansje litt kynisk eller politisk ukorekt, men dere må begynne å tenke på dere selv og ikke bare på den uføtte hvis ikke kan ungen deres opp med et liv uten ei mor.

Vaksinen bygger på kjent teknologi og er i form av "vanlig" influensavaksine utprøvd på millioner av gravide uten senvirkninger på ungene.

Og til slutt i stede for å lese alt som står i sladderpressen gå heller inn på WWW.FHI.NO dette er siden til folkehelseinstituttet og der presenterer de fakta og ikke spekulasjoner.

Jeg er 9+3 i dag, og snakket om dette med min fastlege i dag... Han sier at jeg står først i køen (kun på grunn av graviditet. Har ingen kroniske sykdommer fra før), og at jeg bør ta kontakt med helsesøster og legge av vaksine til meg om mine nærmeste i dag.. Jeg kan ikke ta vaksinen før jeg er over i 2. trimester, men legen ville absolutt anbefale at jeg tok den. Han mente også at mine nærmeste burde ta den for å beskutte meg..

Etter å ha vert svært usikker en tid, har jeg nå bestemt meg for å ta den.. Vil ikke at barna mine i verste fall skal ende opp med å vokse opp uten mor.... Jeg har nok spist en del fisk som inneholder kvikksølv uten å vite om det også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...