Gå til innhold

Emmaljunga kjøp i utlandet - garanti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe en Emmaljunga City Cross i utlandet, nærmere bestemt i forbindelse med en tur til London. Men jeg stusser litt over garantien, for Emmaljunga oppgir på nettsidene sine at om det skjer noe med vognen (under garantitiden), så skal man ta med vognen til butikken man kjøpte den. Det kan jo dermed bli et problem..

Samtidig snakket jeg med en som måtte få fikset noe på sin Emmaljunga vogn som var dekket av garantien, og hun trengte ikke vise noen kvittering i butikken. Jeg ble derfor litt usikker.. kan jeg ta sjansen på å kjøpe vognen i London, og henvende meg til en lokal butikk her i Norge dersom det mot formodning skulle skje noe med vognen? Noen som har erfaringer rundt dette?

Skrevet

Du kan ikke regne med å få hjelp, det du nesten helt sikkert kan regne med er at du IKKE får hjelp... Emmaljunga har ikke global garanti og her som med de fleste andre vognmerker må du henvende deg i den butikke hvor du har kjøpt vognen hvis det skulle skje noe.

Skrevet

hei!

vi kjøpte nettopp vogn i sverige, og jeg spurte de i butikken.

de sa at om noe skjer, måtte vi bare skrive mail til de! og alt kunne ordnes over mail!

for om noe galt skjer, går det ikke utover butikken, men skal videre til fabrikken.

men vi kunne ikke regne med å få hjelp i en lokal butikk!

Skrevet

Jeg kjøpte min Brio vogn i utlandet og fikk problemer med kalesjen. Tok den med til nærmeste Baby shop butikk og fikk ordnet problemet gratis der, de sa det gikk på garantien og så at det var en modell som var innenfor garanti tiden.

Varierer kanskje litt med hva slags vogn man kjøper.

Men som nevnt ovenfor, kan man vel aldri være helt trygg på at de retter en skade på en vogn som ikke er kjøpt i butikken. Så skal du være helt trygg må du køpe vogn i Norge.

Skrevet

kan for øvrig tipse dere som får problemer med vogner kjøpt i utlandet (på nett eller i butikk) om at det går an å henvende seg til forbrukereuropa.no dersom man ikke når igjennom med klager.

man har rettigheter som forbruker tilsvarende de som finnes i kjøpslandet.

Skrevet

vi kjøpte en emmaljunga i sverige, når vognen var nesten 1år gammel knakk kalesjen. vi fikk fikset denne i norge, butikken vi gikk til kontakten emmaljunga å siden det gikk på garantien gikk det ikke utover butikken, emmaljunga sendte da en ny kalesj til oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...