Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 mottas med takk. Hvor mye bør en sove etter nattevakt? skal ha 2-3 nattevakter etterhverandre. Syntes dere det passer å jobbe natt når dere har små? Jeg begynner å jobbe natt pga familie situvasjoenen, vil ha mer tid med familien.Håper jeg har tatt et smart valg. Bør en sove før en går på jobb eller bare etter en vakt? hva spiser dere på nettene? hvor mye?hva gjør dere for å få tiden til å gå? Jeg skal jobbe 10 timer våken natt på sykehjem, er nok ting å gjør, men også tider hvor trettheten siger på, hva gjør dere da?
ApriIbaby Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Her er min velutprøvde oppskrift: Hold deg oppe til 01-02 dagen før nattevakten og sov så lenge du kan neste dag. Jeg sov ikke noe på kvelden før nattevakt for da ble mitt sosiale liv helt amputert. Dag og natt er jo andre opptatt likevel. Mesteparten av det sosiale foregår om kvelden. Sov så etter nattvakt så lenge du klarer. I hvertfall til 15. Bruk lystette gardiner og steng så mye lyd som mulig ute. Spis gjerne litt varm mat ved 3-4 tiden det er den tyngste tiden på natta og da er det fint med litt kos. Ta med litt å lese, en flim eller strikketøy. Sørg for å ha noe å holde kroppen i gang med mellom3 og 5: brette tøy, spise osv. Ikke sitt helt i ro da for da blir du såååååååååååååå trøtt. Dagen etter siste natt gjelder det å ha en valate sånn at du MÅ opp 12-13 tiden for å få sove igjen om kvelden i folkelig tid.
Mille** Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Signerer alt Aprilbaby har skrevet og plusser på KAFFE, i store mengder!!! Nattevakt er ikke noe for meg, klarte ikke sove på dagen. Får håpe du er flinkere til det enn meg. ;o) Lykke til!
trollmor & trollungene Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Hvor mye du bør sove avhenger av hvor mye kroppen din trenger. Jeg sover som regel mellom 5-8 timer avhengig av hvordan vakta har vært. Sover ikke før jeg går på og prøver og ikke sove så mye den dagen jeg går av. Ikke alltid like lett, men det er greit å snu døgnet så fort som mulig igjen. Spiser som regel lett mat om natten. Blir ofte trøtt av varm og mektig mat... Jobber 10 timers vakter og har ikke problemer med å få tiden til å gå. Nok av arbeidsoppgaver som skal utføres samt går runder hvert 15 min. Er det stille prøver jeg å lese litt, studerer litt utenom. Må nevnes at jeg ikke har jobbet etter at jeg har fått barn, to tette. Veldig spent på hvordan det blir å jobbe natt når jeg starter opp igjen...
Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2009 Takker for svar, veldig spent. Tror nok jeg hopper over den vame maten, ser for meg jeg hadde blitt trett og døsig av det, Ellers skal jeg pakke med lese stoff og strikke tøy og masse godt humør og optimisme. Har tro på at dette kan fungere. Hvor mye får en utbetalt når en jobber 50% natt som fagarbeider med full ansinitet ca? Tar i mot flere råd og tips!
Misti Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 når starter vaktene? vurderer dette når jeg skal ut i jobb.. hvordan ser en vakt plan ut liksom?
trollmor & trollungene Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg begynner kl 22 og er ferdig kl 08
2 små og en undulat Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 Hvis du jobber sammen med andre anbefaler jeg ikke kaffe i store mengder, det får man masse luft i magen av;) Før jeg gikk ut i svangerskapspermisjon jobbet jeg natt og da sverget jeg til kaldt vann for å holde meg våken. Det funker bra det og:) Ellers satt jeg mye foran PC`en da jeg ikke hadde noe og gjøre. Jeg prata mye med de andre ansatte og hadde noen ganger med meg bilder til å sette inn i album. Jeg kunne ikke lese i bøker, det ble jeg kjempetrøtt av:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå