Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er plaget med at nerven som går ned til ene foten (høyre hos meg) kommer i klem sånn at du ikke klarer og trå på foten? Hva kan man gjøre for å forhindre dette? Er jo pyton å måtte krabbe rundt hjemme fordi jeg ikke klarer å gå :S

Fortsetter under...

Skrevet

Var nettopp til kiropraktor og fysio som sier at "medisinen" er å forsøke å være i moderat aktivitet... du skal iallfall ikke tenke at hvile er bra. Vanskelig! Håper du føler deg bedre snart..

Skrevet

Nei, håper jo det ikke blir verre, har jo nesten 20 uker igjen av svangerskapet :S Det er verst etter at jeg har vært på jobb (jobber innen pleie) så bør vel kanskje få redusert stillingen. Men det må jeg forøvrig uansett gjøre nå som ett ledd i forebygging av risikosvangerskap.

Skrevet

Hadde dette i første svangerskap og gitt på krykker i tre mnd. Legen sa det var isjasnerven som lå i klem og jeg slo meg til ro med det. Etter fødselen var jeg hos kiropraktor og da viste det seg å være en låsning i bekkenet som skapte disse problemene.

Skrevet

pleie er jo sikkert det verste du kan holde på med, med tunge skeive løft etc. Arbeidsplassen har jo plikt til å tilrettelegge for deg, men det er kanskje ikke mye man får gjort om man ikke kan løfte/stelle i ubekveme stillinger? Og om du har andre utfordringer i tillegg så høres det jo nærliggende ut å redusere. Lurt å snakke m legen din jo før jo heller. At du har 2o uker igjen kan du kanskje snu til din fordel, da er det jo noe tid til du blir skikkelig tung og med litt aktivitet kan det jo være at du greier å dytte skiva på riktig plass igjen, styrke muskulatur etc! Jeg hadde det mye verre for tre uker siden, greide ingenting av bevegelse, men det har kommet seg betydelig siste tiden (27 uker nå) og jeg krysser fingrene for at bedringen holder seg.

Krysser fingrene for deg også!

Skrevet

Jordmor sa at svømming var bra for bekkenet, så skal se som jeg kan få legen til å skrive henvisning så jeg får bruke terapibasseng. Må jo være bra å svømme/gjøre øvelser i varmt vann :)

Når det gjelder tilrettelegging på jobben så er det ikke så mye som kan gjøres, annet enn at jeg får gå på topp og ikke ha ansvar for noen pasienter, kun hjelpe de andre når det trengs. Men det er heller tvilsomt at jeg får siden det alltid skal spares penger innen helsesektoren.

Annonse

Skrevet

Kan kiropraktor gjøre noe med låsning i bekkenet når man er gravid?

Skrevet

Jeg hadde akkurat det du beskriver. Jeg hadde bekkenlåsning, som gjorde at en nerve satt i klem. Jeg anbefaler kiropraktor, ikke fysio. Fysio kunne ikke hjelpe meg men etter 5 kiropraktorbehandliger har jeg blitt bra. Hun knekte meg og da falt ting litt på plass igjen.

Skrevet

Ring kiropraktor med en gang :)

Kiropraktikk er trygt når man er gravid. Har reddet meg så langt pga smerter jeg trodde var isjas som var noe helt annet som kiropraktoren nå jobber med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...