Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker det bedre og bedre, nå er jeg spent på å høre andres mening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Navnet har absolutt en pen klang. Det er likevel to grunner til at jeg ikke liker navnet

1) Det er navnet på et rehabiliteringssenter her i min by (= dårlige assosiasjoner).

2) Det er veldig likt Linda, som jeg synes er harry og belastet.

Skrevet

Jeg er enig med Kapabel, at det har en pen klang :) Men noe mer enn det syns jeg ikke det er.. Jeg syns Linda er mye finere, selv om det er veldig 70-80-talls..

Det minner meg også veldig om Linde Fysikalske Institutt, tror jeg det heter.. Det er vel kanskje det samme Kapabel snakket om?

Skrevet

Jeg har ingen negative assosiasjoner til navnet. Her hvor jeg kommer fra vet jeg en par jenter med det navnet og jeg synes det er kjempefint. Feminint og vakkert :o)

Skrevet

Er faktisk ikke dét Linde jeg snakker om, mamma til A og M, men da må det være to slike sentre som heter dette = enda verre!

Skrevet

Pent navn, med lys og lett klang.

Skrevet

Jeg synes Linde er et helt annet navn enn Linda, som jeg ikke liker.

Linda var 70-tallets populær navn og av den grunn mye brukt. Tror folk kommer til å få samme assosiasjoner til eks. Emma om 30 år :-)

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint! Kjenner bare èn Linde og hun er i 20-årene. Liker sjeldne navn jeg og hadde ikke kommet på at Linda var så likt...selv om det er kun èn bokstav som skiller, så er klangen helt annerledes!

You go girl :)

Skrevet

Flott, feminint navn.

Veldig greit med et navn det ikke går 3 av i en vanlig skoleklasse :)

Skrevet

Liker det godt når jeg klarer å ikke tenke på Linda.

Tenker litt på Anne fra Bjørkly- der var det vel en fru Linde (hun sinte som ble snill til slutt:))

Skrevet

Vet om en Åselinde. Spesielt navn, men jeg har blitt vant til det og synes det klinger pent :-) Navnet Linde er pent, men ikke noe jeg ville valgt selv.

Skrevet

Er det gutt- eller jentenavn da?

Trodde Linde var mest brukt til kyr jeg.

Skrevet

Fin klang. Har aldri hørt noen som heter det, så litt uvant. Men har ihvertfall ikke noen negative assosiasjoner:) Tenkte ikke på at det var likt Linda. Men det tror jeg er fordi det blir hen helt annen klang.

Skrevet

Gratulerer med navnevalg, mammaen til Elias, Emma og lille Elena :-)

Skrevet

Takker for det:) Ble da omsider. Jenta er jo 1 mnd idag:)

Skrevet

Ja, det har faktisk vært et favorittnavn i mange mange år, og det er først i nyere tid jeg har hørt om noen som har brukt det (vi kunne ikke bruke det, for vi vet faktisk om noen som fikk navnet noen måneder før jenta vår ble født, og det er fortsatt såpass spesielt at det hadde blitt dumt å velge det, hehe).

Skrevet

Ja, jeg kjenner en hel flokk som heter Linde til etternavn.. Så for meg er det like mye etternavn som Larsen er.

Skrevet

Jeg liker det kjempegodt:) Var en av favorittene da jeg var gravid, men samboeren min liker det ikke, så da ble det ikke det da...

Men fint er det hvertfall:)

Linde og Linda er to vidt forskjellige navn for meg, men forøvrig så synes jeg Linda er et fint navn også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...