Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har nettopp fått en datter som er født i uke 31.. Måtte di ligge i kuvøse? å hvor lege i såfall? var barent stort? Mi var 40 cm å 1860 g
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Gratulerer med din lille datter:) Jeg fikk ei datter i uke30, lå i kuvøse i 3uker. Hun var 1400g Datteren din var jo egentlig stor hun da vel? Husker jeg gleda meg veldig til hun kom ut av kuvøsen, men tiden gikk kjempefort og det skjedde så mye nytt hele tiden at plutselig hadde det neste gått tre uker, det var de siste dagene før hun kom ut som gikk treigt:) Når hun kom ut av kuvøsen var det som om hun blei født på ny, hehe! Vi hadde ei frisk datter som ikke hadde annet en normale komplikasjoner for premature, blodoverføring, cpap og gulsot og andre småting. Etterhvert som jeg kom meg etter keisersnittet og de var sikre på at hun var stabil fikk vi lov til å stelle henne i kuvøsa, noen ganger fikk vi til og med lov til å ta henne med ut på stellebordet uten ledninger! Sånne små øyeblikk er store den dag i dag for meg å tenke på, og kommer aldri til å glemme første gang jeg fikk holde henne, hun var noen dager da! Det kan kanskje virke slitsomt i perioder og alt er trist, men for oss var det mest lyspunkt, hadde jo fått en nydelig baby:) Hvis du har andre mødre og fedre på avdelingen med små babyer så ikke nøl med å ta kontakt med de, vi blei kjent med andre foreldrpar som vi fortsatt har kontakt med, de var de eneste som virkelig kunne forstå hva vi gikk gjennom og det var en enorm støtte å ha hverandre i sykehusperioden, selv om de egentlig var ukjente som etterhvert blei gode venner. Lykke til videre med lille nurket, før du vet ordet av det er det til for hjemreise:)
Marianne87 Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg fødte den dagen jeg gikk over i uke 34 men jenta mi veide nesten like mye som din (hun var dysmatur). Hun var 49 cm og 1900 g. Men hun var jo lenger i utviklingen en datteren din. Min lå i kuvøse et døgn og deretter bare i varmeseng. Hos deg har det vel litt å si hvordan lungene er utviklet. Jenta mi pustet helt fint selv (hadde fått lungemodningssprøyter), men lungene er som regel ikke ferdig utviklet før i uke 33/34... Derfor må ofte barn som er født før uke 34 ligge i kuvøse en liten stund. Lykke til hvertfall
Noah 08. Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Fødte en gutt i uke 30+4 han var 40 cm og 1900 g. Stor gutt,men veldig lungesyk.. lå ei uke i respirator,så 2 uker i kuvøse. D er så deilig når de kommer ut derfra,fikk ikke holde han før han var 13 dager,da først følte jeg at han var min:) Lykke til med jenta di:)
Ch82 Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 Jeg fikk min sønn i uke 31+3 og veide 1235gr og 37 cm lang. Var noe mindre enn det han egentlig skulle vært i den uken, så hadde vel stoppet å vokse litt??? Vi lå 7 uker på sykehuset
Spire nr.2 <3 Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Min sønn kom til verden i uke 32+3.han var da 41cm lang,og 1610gr.!Han lå i kuvøse i 3-4dager,kun for å holde på varmen,gi lys mot gulsott,så var det over i seng . vi har innlagt i 21dager,dette for å passe på at han virkelig var så frisk og rask som han utga seg for å være..hehe..og det var han
mammatilnr7 Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 Fikk en liten prematurgutt i uke 31,4. Han var 41cm lang og 1604gram. Lå bare i kuvøse i 2-3 døgn så var det i varmeseng etterpå. Har aldri hatt noe pustehjelp eller noe, kun sonden. Ble født 7.april og ligger enda inne på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Fikk min datter 10 uker før termin, altså i uke 30. Hun var bare 1475g og 37 cm lang. Hun blir nok å ligge i kuvøse en god stund, fikk henne for to dager siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå