Knotten & lille persille Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Lillemor har alltid vært plaget med hard mage, men den siste uka har det løsnet kan man si...... idag toppet det seg med foreløpig 10(!) fulle bleier!!!! Blir gal jeg! Var hos hs for å sjekke henne, men alt var visst fint, lagt på seg 200 gram siste uka så mat får hun nok av tydeligvis. Ikke endret noe med maten heller, lurer på om det kan være tenner, men hvor lenge skal det vare da???? Noen tips til hva som kan binde magen litt? Har forsøkt mme og havregrøt uten hell.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 banan og blåbær virker stoppende;-)
Månestråle75 Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Høres ut som om det er tenner på vei ja. Min jente hadde 100vis av bæsjebleier hver dag (det føltes i alle fall slik) i ukene før og etter at de første tennene kom. Jeg gjorde ikke noe for å forsøke å binde magen hennes. Jeg skiftet bleier til den store gullmedalje, og var nøye på å holde stumpen hennes ren og tørr slik at hun ikke skulle bli sår.
Knotten & lille persille Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2009 ukene før og etter? ukene faktisk! Ååååh, det orker jeg ikke:-( stakkars lilletupp har jo selvfølgelig blitt sår for første gang i sitt liv og nå får jeg knapt lov til å vaske stumpen hennes. Dumme våtservietter altså, skal aldri bruke det igjen, selv ikke i nøden som idag.
Gulljente+gullgutt Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Dette var oss i går og. I dag har det gått bedre, men skikkelig gufne bleier. Tidligere har vi prøvd svisker så det holder for å få løsere avføring, men nå er ikke det problemet lenger nei. Stakkars liten, rød rumpe som gjør vondt når vi vasker. Håper tennene snart kommer igjennom. Tvi tvi til dere.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 er nok tennene ja, snuppa har slike hver gang en tann bryter gjennom, går roer seg etter et par dager, lurt å bruke tjukt lag med zinksalve hver gang du bytter bleie, ellers blir det en sår stump
Månestråle75 Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Ja, det var noen slitsomme uker for å si det mildt. Trodde jeg skulle bli sprø mer enn en gang.. Ikke fikk jeg henne til å sove, ikke ville hun spise og så bare sutret hun.. Lillejenta var bare 4 måneder, så jeg tenkte ikke på at det kunne være tenner på vei, før de faktisk var der. Nå har hun fått 4 tenner til, og det har gått litt roligere for seg - heldigvis :-) Så det trenger ikke være så ille hver gang.. Så kjedelig at hun er blitt så sår :-( Pøs på med zinksalve, og vær supernøye med å få vekk all fuktighet før du tar på ny bleie. Og la henne ligge naken og sprelle, slik at hun får lufte stumpen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå