Lemonia Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Innendørs: Body eller genser, bukse, sokker og myke tøfler. Ute (4-7 grader): Samme som inne + ullsokker eller sko, tynn lue og fleecejakke.
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Nå som det er mellom tja, 4 og 10 grader... Inne: Body, strømpebukse, genser, bukse og sokker. Ute i vogn: Enten fleecejakke eller en litt tykkere jakke, avhengig av været, tynn lue, hals og votter. Og ullsokker. Har lammeskinn og voksi med sommerdyne i vogna. Ute på lekeplassen: Fleecedress eller ulldress under vår/høst dress eller regnbukse. Reima posesko, tynn lue og hals og votter.
Kodex89 Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2009 Åja.. Nå er gutten min bare 3 mnd så er ikke så mye ute utenom inn og ut fra bilen og i vogna. Men du bruker både lammeskinn og voksipose? lammeskinnet inni posen? Og dyne i tillegg til voksiposen? Følte dyna med? Jeg har den voksi active, men har ikke dyne. Synes posen er så trang og klumpete men ¨nå som vinteren kommer må jeg vel bruke den..
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Har lammeskinn i vogna, under posen liksom:) Kanskje unødvendig, men liker å tro at det blir lunt og varmt med det:) Vi har Voksi Classic pose, og til den får man kjøpt både sommerdyne og vinterdyne som passer i trekket. Så vi har da sommerdyna i fortsatt, er for varmt med vinterdyne enda. I bagvogn tror jeg at jeg bare ville hatt en vanlig babydyne nå. Er det ikke litt varmt med vinterpose enda? Kommer an på hvor du bor såklart.
Trollemor75 Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Til et troll på snart 8 mndr: inne: body, heldress (eller bukse og tynn genser), barfot fordi han krabber og står, og spiser sokkene sine om han ikke har sko på. ute, i vogn: samme som over, pluss ullsokker, med eller uten sko, ulgenser i ull eller ullfleece, lue i ull eller ullfleece. Han ligger i Voksi urban. Har ikke kjøpt votter enda; bad mamma!!! Jeg har bukse i ullfleece, men har ikke brukt den enda. Gutten blir lett for varm, og jeg sliter med å finne ut hva som er riktig for tiden. Blir lett for mye eller for lite...
rima Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Lillebror på tre måneder har for tiden på seg, Inne: ullbody, strømpebukse, tynn bukse, genser og ullsokker. Ute i bilstol: samme som inne samt tykk fleecedress eller et ull strikkesett, lue og ullvotter. Ute i vogna: ullbody, strømpebukse, ulljakke, ullbukse, ullsokker, ullvotter og lue. Godt nedi voksien! Bor i nord og her er det ca 2 grader for tiden...
magica og lille tryll ♡ Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Inne: body, strømpis og sokker. Alt i ull. Ute i vogna: Ulldress fra Janus eller bukse og ulljakke. Også lue da... Har lammeskinn i bunn av vogna og babydyne i dun over. Også har jeg et ekstra ullteppe som jeg kan legge over hvis det er ekstra kaldt. Bor på østlandet så ca 10 grader og sol her. Venter med vinterposen til de skikkelige sure dagene )
Ranni Skrevet 13. oktober 2009 #9 Skrevet 13. oktober 2009 Magica, hvis vi støter på hverandre får vi passe på at vi ikke tar med oss feil unge, du beskriver jo prinsen min, jo :-). Hehe. Ull er gull synes jeg. Blir ikke så lett klamt når gradene kryper oppover utover dagen og fint og varmt når det er under null til morgenluren. Lillegutt trives i ull.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 13. oktober 2009 #10 Skrevet 13. oktober 2009 Ja ull er gull... ) Så slipper man å bekymre seg om babyn er for kald eller for varm, regulerer seg selv. Veldig greit )
Trollemor75 Skrevet 13. oktober 2009 #11 Skrevet 13. oktober 2009 Vi bruker lite ull innedørs, for gutten får tørr hudflaker av det. Men jeg er kjent med ullens fordeler, så vi må være litt oppfinnsomme. Heldigvis er han varm av seg i utgangspunktet, han kunne godt gå i bare bomullsbody innendørs uten å klage. Så vi bruker stort sett bomull innerst mot huden og innendørs, og supplerer med ull når vi går ut. Av og til ull innendørs, hvis det er skikkelig fuktig og surt. Prøver å gå over til økologisk bomull, men utvalget er ikke til å skryte av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå