Termin 080110 Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Søsteren heter Aurora, og vi har ett norskklingende etternavn på 2 stavelser som begynner på O. (ikke Olsen, hehe.) Johan Thorvald Halvor Vetle Cornelius Julian Amund
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Til Aurora vil jeg rangere slik: 1 Halvor 2 Thorvald 3 Johan 4 Amund 5 Kornelius
Termin 080110 Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2009 Takk :-) Cornelius/ Kornelius er hakket for langt/tungt synes jeg. Men allikevel synes vi det er litt koselig.. At det skal passe til Aurora er ikke veldig nøye, annet enn at det er jo kjekt å ha navn i ca samme gata. Vet at Aurora er latin, men samtidig føler vi det virker norskt og litt sånt koselig "gammeltklingende" navn. Kanskje jeg tar feil men. Synes nå det. Dermed ønsker vi det på gutten og.
♥ Herligheten ♥ Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 1. Vetle - Nydelig navn som passer best til Aurora 2. Johan - Stødig og flott! Passer også sammen med Aurora.. 3. Julian - Helt greit.. De andre navnene liker jeg ikke noe spesielt godt, men rangeringen vil da bli slik: 4. Amund 5. Halvor 6. Thorvald 7. Cornelius
prebs Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Først ville jeg rangert vekk Cornelius og Julian. De passer ikke til Aurora og slett ikke et norskklingende etternavn. De fem andre navnene liker jeg godt og har litt problemer med å rangere - kanskje slik: Thorvald Johan Vetle Halvor Amund
Dearest Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 1. Johan 2. Julian 3. Cornelius 4. Amund 5. Vetle 6. Halvor 7. Thorvald Aurora er såpass eksotisk og u-norskt at eit heilnorskt namn vil stå dårleg til... Johan er fantastisk!! Julian, Cornelius, Amund og Vetle kjem til å bli poppis namn framover, medan Johan er ein evig klassikar! Halvor og Thorvald er fine nok, men litt like Aurora med veldig tydelige 'or' lydar, dessutan er dei ein heilt annan stil enn Aurora... Mi stemme går til Johan, utan tvil!
Miranda C Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Johan (3) Thorvald (7) Halvor (5) Vetle (2) Cornelius (6) Julian (1) Amund (4)
Anja83 Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg synes helt klart at Vetle er det peneste navnet, også sammen med Aurora. Min rekkefølge blir slik: 1. Vetle 2. Johan 3. Julian 4. Amund 5. Halvor 6. Thorvald 7. Cornelius
Blomstersara Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 Syns i grunn alle passer godt til storesøsters navn. Vetle Amund Johan Thorvald Halvor ----------- Cornelius- hadde det vært skrevet med K hadde det også havnet lenger opp på lista... Julian-er kjempefeminint!
M ♥ ♂-2010 Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 1. Cornelius 2. Julian 3. Johan 4. Halvor
Eva_81 Skrevet 12. oktober 2009 #11 Skrevet 12. oktober 2009 Her var det mange flotte navn! 1) Thorvald 2) Halvor 3) Amund 4) Vetle 5) Johan Cornelius Julian
Termin 080110 Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 12. oktober 2009 Etter mye tenking i dag og resonering etter alle de hjelpsomme svarene så leder nok Vetle oppi hodet mitt. Dvs det har "holdt koken" ut dagen. Og så begynner Johannes å gjøre seg gjeldene. Ved siden av Johan. Så de tre der. Vetle - Johan - Johannes. Julian er det navnet jeg svinger mest på. Thorvald og Cornelius også. Tror nok ikke det blir noen av de tre av den grunn. Siden en dag synes jeg Julian er det fineste, mens neste dag så tenker jeg også at det er for feminint. Men uansett så var den første Julian jeg visste om karatetrener med sort belte, og dermed tenkte jeg aldri at det var femi før. :-) Men så har man Julian Lennon som kanskje ikke er den mest maskuline man vet om... Så assosiasjonen min litt schizofren ang akkurat det navnet, hehe. Uansett flott å få andres meninger! Takk igjen.
Azora Skrevet 14. oktober 2009 #13 Skrevet 14. oktober 2009 Synes Johannes passer veldig fint til! Ellers liker jeg godt de navna her: Halvor Torvald Amund Johan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå